کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | خانواده | چگونه با کودکم رفتار کنم
چگونه با کودکم رفتار کنم شابک: 9789646026636 504 صفحه 621 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 3100 چگونه کودکم رفتار گاربر شاهین خزعلی علوم انسانی روانشناسی خانواده

1,750,000 ریال 2,500,000 ریال

ناشر: مروارید

چاپ پنجاه و ششم

کتاب «چگونه با کودکم رفتار کنم» نوشته «استفن گاربر»
Good Behavior
بی‍ش از 1200 راهک‍ار ع‍م‍ل‍ی و م‍وث‍ر ب‍رای ح‍ل م‍ش‍ک‍لات کودک‍ان از ت‍ول‍د ت‍ا 12 س‍ال‍گ‍ی
کتاب «چگونه با کودکم رفتار کنم» نوشته «استفن گاربر» یک راهنمای خوب برای والدین است. اگر تربیت فرزند همراه با آموزش درست و صحیح برای والدین باشد، لذتی دو چندان را به همراه خواهد داشت. بعضی از پدر و مادرها از اینکه فرزندانشان در خردسالی کارهای عجیبی انجام می‌دهد نگران می‌شوند. مثلا بعضی والدین شکایت می‌کنند که کودکشان نقاشی را روی کاغذ انجام نمی‌دهد، اما روی دیوار نقاشی می‌کشد. یا بعضی می‌گویند کودکان در سنین مدرسه از انجام تکالیف فراری هستند. گروهی از مربیان و والدین از پرخوری یا بر عکس بی‌‌اشتهایی کودکان شکایت می‌کنند و بسیاری از موارد دیگر که والدین را دچار سردرگمی و نگرانی می‌کند. رفتارهای کودکان گاهی نیاز به بررسی و تحلیل دارد تا برای والدین راهکارهایی مناسب بیان شود. «استفن گاربر» در کتاب «چگونه با کودک رفتار کنم» به موارد کاربردی در تربیت کودکان توجه نشان می‌دهد. گاربر تا حد زیادی مشکلات کودکان را بیان می‌کند. همچنین با پاسخ‌هایی به والدین راهنمایی‌های لازم را در تربیت فرزندانشان ایجاد می‌کند. کتاب با روش‌هایی پیش می‌رود که قبلا آزموده شده‌اند و کاربردی هستند. قابل یادآوری است که کتاب «چگونه با کودکم رفتار کنم» در زمان انتشارش مورد توجه والدین و مربیان بسیاری در سراسر دنیا قرار گرفت و کتابی پرفروش شناخته شد.
مروری بر کتاب «چگونه با کودکم رفتار کنم»
کتاب «چگونه با کودکم رفتار کنم» بیش از هزار مورد از مشکلات دوران کودکی را برای والدین و مربیان بیان می‌کند. مشکلاتی که توسط سه متخصص کودک با تجربه، بررسی شده و راهکاری مفید و مناسب برای مشکلات به والدین و مربیان ارائه می‌شود. در بعضی موارد با تغییر رفتار کوچکی می‌‌توان آرامش را برقرار کنیم. کتاب، با پرسش‌هایی از مشکلات خردسالی تا تا 12 سالگی را در بر می‌گیرد و راهنمای مناسبی برای مربیان و پدر و مادرهاست.
در نوشتن این کتاب یک روانشناس و یک مشاور آموزشی و یک معلم در کنار هم به حل مسائل پرداخته‌‌اند. در «چگونه با کودکم رفتار کنم» پرسش‌هایی از دیگر والدین که با فرزندانشان دچار چالش هستند بیان شده است. سپس پاسخ بررسی شده کارشناسان در مورد اصلاح رفتارهای کودک بازگو می‌شود که مفید و مناسب برای والدین است. همچنین «استفن گاربر» در کتابش والدین را با تکنیک‌های مهم و کاربردی نظم و انظباط آشنا کرده و منابعی به مربیان و والدین معرفی می‌کند.
در بخشی از کتاب«چگونه با کودکم رفتار کنم» آمده است:
«وقتی تصمیم می‌گیرید صاحب فرزندی شوید، یعنی مسئولیت بلند مدت و سنگین تربیت او را پذیرفته‌اید. در تربیت کودک مانند هر کار دیگری با مشکلاتی روبرو خواهید شد اما با گذشت زمان و کسب تجربه، اعتماد به نفس شما افزایش می‌یابد، به طوری که در تربیت فرزندان بعدی از تجربیات قبلی خود استفاده کرده و از عملکردتان راضی‌‎تر خواهید بود . اما باز هم ممکن است گاهی احساس یک تازه کار را داشته باشید و در حل مشکلات سر درگم شوید و از طرفی مواقعی نیز پیش می‌آید که به خیال خود مشکلی را حل کرده‌اید اما واقعیت امر این است که عملکرد مناسبی نداشته‌اید. برای بسیاری از شما پذیرفتن این که گاهی رفتار مناسبی با کودکانتان ندارید، سخت است اما بیایید برای یک لحظه هم که شده به برخی از مهارت‌ها و روش‌های تربیتی که در قبال آنها به کار می‌گیرید، شک کنید. بزرگ کردن یک یا دو کودک دلیلی بر بی‌نیازی از تجربیات دیگران نیست. و یک تربیت موفق مستلزم استفاده از اکثر امکانات از جمله تجربیات دیگران و مطالعه کتاب‌های مختلف و مشاوره با متخصصان امر است.»
درباره نویسنده کتاب «چگونه با کودکم رفتار کنم»
«استفان گاربر» روانشناس آمریکایی در سال 1946 به دنیا آمد. او در دانشگاه پنسیلوانیا در مقطع کارشناسی تحصیل کرد و برای ادامه تحصیل درفوق لیسانس و دکترای رشته روانشناسی به دانشگاه ایالت جورجیا رفت.
«استفان گاربر» بیش از 35 سال در این حوزه فعالیت داشته است.
درباره ترجمه فارسی کتاب «چگونه با کودکم رفتار کنم»
کتاب «چگونه با کودکم رفتار کنم» با عنوان فرعی «بی‍ش از 1200 راهک‍ار ع‍م‍ل‍ی و م‍وث‍ر ب‍رای ح‍ل م‍ش‍ک‍لات ک‍ودک‍ان از ت‍ول‍د ت‍ا 12 س‍ال‍گ‍ی» توسط «شاهین خزعلی» به فارسی برگردانده شده است.
«شمس الدین حسینی» کتاب را با عنوان دیگری با نام «چگونه رفتارهای خوب را به کودکم آموزش دهم؟» به فارسی ترجمه کرده است. ترجمه حسینی را نسل نواندیش چاپ و منتشر کرده است.

رتبه کتاب «چگونه با کودکم رفتار کنم» در گودریدز: 8/3 از 5

ادامه keyboard_arrow_down