کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | روان کاوی | هنر عشق ورزیدن
هنر عشق ورزیدن شابک: 9789646026414 200 صفحه 214 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2200 ورزیدن اریک فروم پوری سلطانی علوم انسانی روانشناسی روان کاوی

945,000 ریال 1,350,000 ریال

ناشر: مروارید

چاپ چهل و سوم

هنر عشق ورزیدن
تحلیلی فلسفی از مفهوم عشق. اریک فروم در کتاب «هنر عشق ورزیدن» تعریف و تعبیری از مفهوم عشق به دست می‌دهد که با تعاریف و تعابیر رایج و کلیشه‌ای از این مفهوم متفاوت است. فروم در این کتاب عشق را هنری می‌داند که انسان باید آن را بیاموزد و با تمرین و کوشش در خود پرورش دهد. عشقی که فروم از آن سخن می‌گوید یک رابطه عمیقاً انسانی با دیگران و جهان و پدیده‌های جهان است؛ رابطه‌ای که شادمانی به بار می‌آورد. به اعتقاد فروم این رابطه عمیق محصول احساس عاطفی شدیدی که انسان ناگهان به آن گرفتار می‌شود نیست. فروم معتقد است که عشق هنری است که با شناخت و آگاهی به دست می‌آید. فروم عشق را وابسته به ارزش‌های اخلاقی بنیادینی می‌داند که جوامع انسانی بدون آن‌ها به انحطاط و نابودی کشیده می‌شوند. او به عنوان یک منتقد سرسخت نظام سرمایه‌داری معتقد است که در جوامع غربی عشق به انحطاط کشیده شده و از معنای انسانی و عمیق خود تهی شده است.
فروم در فصلی از این کتاب عشق برادرانه، عشق مادرانه، عشق جنسی، عشق به خود و عشق به خدا را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.
کتاب شامل پیش‌گفتار و چهار فصل است که عبارتند از: «آیا عشق ورزیدن هنر است؟»، «تئوری عشق»، «عشق و انحطاط آن در جامعه معاصر غرب» و «تمرین عشق».
ترجمه سعدالله علیزاده از کتاب «هنر عشق ورزیدن» در انتشارات مصدق و با همکاری نشر جامی منتشر شده است.
درباره نویسنده: اریک فروم (1980 – 1900)، روانشناس اجتماعی، روانکاو، جامعه‌شناس و فیلسوف آلمانی - امریکایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم