کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکا | خواب خوب بهشت جیبی
خواب خوب بهشت  جیبی شابک: 9789642090679 168 صفحه 136 گرم قطع: جيبی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1500 خواب بهشت جیبی سام شپارد امیرمهدی حقیقت علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

315,000 ریال 450,000 ریال

ناشر: ماهی

چاپ ششم

خواب خوب بهشت
مجموعه «خواب خوب بهشت» دارای 13 داستان کوتاه است. عشق و ناکامی، تبعیض بین زنان و مردان و شکافی که بین آنهاوجود دارد از مضامین داستان‌هاست. هر یک از داستان‌ها طنزی تلخ و غم و اندوهی را نشان می‌دهند که مربوط به آدم‌ها و روابط‌شان است. «سام شپارد» جهانی را در داستان‌هایش به تصویر می‌کشد که بازتابی از جهان ذهنی و ادبی اوست. بهتر است بدانید: «سام شپارد» که در طول زندگی‌اش 40 نمایشنامه نوشت، توانست جایزه نخل طلایی را برای نوشتن فیلمنامه «پاریس ـ تگزاس» از آن خود کند و برای بازی در فیلم «چیزهای خوب» نیز، نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگری شده است.

در قسمتی از داستان «یک تکه از دیوار برلین» می‌خوانیم:
«بابای من از دهه هشتاد هیچی نمی‌داند. برای کلاس علوم اجتماعی اول راهنمایی‌ام باید با او مصاحبه کنم ولی بابای من هیچی نمی‌داند. می‌گوید نه از ماشین‌ها چیزی یادش می‌آید، نه از مدل‌های مو، نه از لباس‌ها، نه از موسیقی، نه از هیچی. می‌گوید وضع اقتصاد مملکت افتضاح بود ــ که خب این حرف به جمهوری‌خواه‌بودنش برمی‌گردد ــ ولی جز این، چیز دیگری عین خیالش نیست. می‌گوید گُل اتفاق سال‌های دهه هشتاد آشنایی‌اش با مادرم بوده و به‌دنیاآمدن من و خواهرم. همین دو قلم. همین. وقتی به بابا می‌گویم جواب‌ها نباید درباره زندگی شخصی باشد می‌گوید مگر چیز دیگری هم هست؟» مجموعه داستان «خواب خوب بهشت» توسط «امیرمهدی حقیقت» برای علاقه‌مندان به فارسی برگردانده شده است.


درباره نویسنده: سام شپارد ( 1943 ـ 2017 ) نمایشنامه‌نویس آمریکایی صاحب اثر «نفرین طبقه گرسنه»، «خدای دوزخ»
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده