عدالت شابک: 9789642132539 290 صفحه 356 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 عدالت مایکل سندل حسن افشار علوم انسانی جامعه شناسی نظریه

1,477,400 ریال 1,780,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ هشتم

عدالت: کار درست کدام است؟
در موقعیت‌های مختلفِ زندگی روزمره چه انتخابی عادلانه‌تر است؟ فلاسفه و مکاتب مختلف فلسفی از چه زاویه‌ای به عدالت نگریسته‌اند؟ نسبت عدالت با خیر جمعی چیست؟ اینها از جمله موضوعاتی است که مایکل سندل در کتاب عدالت: کار درست کدام است؟ به آنها پرداخته است. ریشۀ شکل‌گیری این کتاب، چنانکه سندل در دیباچۀ آن اشاره می‌کند، سی سال تدریس فلسفۀ سیاسی در دانشگاه هاروارد بوده است. عنوان درس او در بیشتر آن سالها عدالت بوده است. سندل در دیباچۀ کتاب دربارة چگونگی پدید آمدن آن و ماهیت درس عدالت که موضوع کتاب است، می‌نویسد: «این کتاب در کلاس درس به دنیا آمد. حدود سی سال است که من افتخار تدریس فلسفه‌ی سیاسی به دانشجویان کارشناسی دانشگاه هاروارد را داشته‌ام. در بسیاری از این سال‌ها عنوان درسم عدالت بوده است. این درس دانشجو را با برخی از آرای مهم فلسفی درباره‌ی عدالت آشنا می‌کند و در خلال آن به پاره‌ای از بحث‌های حقوقی و سیاسی زمان ما هم که پرسش‌هایی فلسفی را پیش می‌کشند اشاره می‌کند.»
کتاب شامل یک دیباچه و ده بخش است با عنوانهای: «کار درست کدام است؟»، «اصل بیشترین خوشنودی/ سودگرایی»، «ما مالک خودمان نیستیم؟/ اختیارگرایی»، «مددکار مزدبگیر/ بازار و اخلاق»، «مهم انگیزه است/ ایمانوئل کانت»، «دفاع از برابری/ جان رالز»، «بحث تبعیض مثبت»، «کی سزاوار چیست؟/ ارسطو»، «ما چه دِینی به یکدیگر داریم؟/ دوراهی‌های وفاداری» و «عدالت و خیر جمعی».
کتاب عدالت: کار درست کدام است؟ با ترجمۀ حسن افشار در نشر مرکز منتشر شده است.
دربارة نویسنده: مایکل سندل (- 1953)، فیلسوف سیاسی آمریکایی.
رتبۀ گودریدز: 29/4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down