کتاب | هنر | هنر | مد و لباس | طراحی فیگوراتیو و لباس زنانه
طراحی فیگوراتیو و لباس زنانه شابک: 9786007343753 344 صفحه 879 گرم قطع: رحلی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 طراحی فیگوراتیو لباس زنانه الیزابتا درودی تیزیانا پاچی شهلا قاسمیان هنر هنر مد و لباس

2,475,000 ریال 3,300,000 ریال

ناشر: کتاب آبان

چاپ سیزدهم

کتاب «طراحی فیگوراتیو و لباس زنانه» نوشتۀ الیزابتا درودی و تیزیانا پاچی
کتابی آموزشی و کاربردی برای طراحان مُد و لباس، مخصوصاً آن‌ها که در کارِ طراحی مُدل و لباس زنانه‌اند. کتاب «طراحی فیگوراتیو و لباس زنانه»، با عنوان اصلی La figura nella moda، و عنوان انگلیسی Figure Drawing for Fashion Design، کتابی‌ست مخصوص طراحی مُد و فیگور و پوشاک برای زنان که در آن شیوه طراحی فیگوراتیو و طراحی آناتومی چهره و بدن و ژست‌ها برای مانکن‌های زن و طراحی انواع لباس‌های زنانه و اکسسوری، همراه با تصویر، آموزش داده شده است.
کتاب «طراحی فیگوراتیو و لباس زنانه» هم تازه‌کارانِ حوزه طراحی مُد و لباس و نیز کسانی را که دوست دارند وارد این عرصه شوند به کار می‌آید و هم کسانی را که در این عرصه مشغول به کارند و می‌خواهند بر مهارتها و دانسته‌هایشان در این حوزه بیفزایند.
در ویرایش دوم کتاب «طراحی فیگوراتیو و لباس زنانه»، که مبنای ترجمۀ فارسی کتاب است، همچنین زیبایی زنانه و طراحی فیگور زن در چشم‌اندازی تاریخی مورد بررسی قرار گرفته و کتاب از این نظر می‌تواند برای علاقمندان تاریخ مُد نیز جذاب باشد و اطلاعاتی فشرده از بخشی از این تاریخ را در اختیار آن‌ها بگذارد.
فرانکو فیوروچی، هنرمند و استاد طراحی مُد و لباس، در یادداشت کوتاهی که در ابتدای کتاب «طراحی فیگوراتیو و لباس زنانه» نوشته است، وجود این کتاب در بازار را برای علاقمندان به حرفۀ طراحی لباس و مُد ضروری دانسته و کتاب «طراحی فیگوراتیو و لباس زنانه» را کتابی وصف کرده که «می‌تواند پاسخگوی مخاطبان خود – از مبتدی تا عالی – باشد.»
متن اصلی ویرایش نخست کتاب «طراحی فیگوراتیو و لباس زنانه» اولین بار در سال 2001 به زبان ایتالیایی منتشر شده است اما ترجمۀ فارسی این کتاب براساس ترجمۀ انگلیسی آن و چنانکه گفته شد، بر مبنای ویرایش دوم این کتاب انجام شده است.

مروری بر کتاب «طراحی فیگوراتیو و لباس زنانه»
در کتاب «طراحی فیگوراتیو و لباس زنانه» به طراحان مُد و لباس و علاقمندان این حرفه آموزش داده شده که چطور ژست‌ها و فیگورهای مختلف و مناسب را برای مدل‌های زن، که باید لباس‌های زنانه را به نمایش بگذارند، طراحی کنند و نیز در طراحی لباس زنانه به چه نکاتی توجه کنند و چطور الهام بگیرند.
الیزابتا درودی و تیزیانا پاچی در کتاب «طراحی فیگوراتیو و لباس زنانه»، به‌صورت جزء‌به‌جزء و همراه با تصاویری متناسب با هر بحث آموزشی، طراحی فیگوراتیو برای مدل‌های زن و طراحی لباس زنانه را به مخاطبان خود آموزش می‌دهند.
از دیگر وجوه کتاب «طراحی فیگوراتیو و لباس زنانه» می‌توان به وجه تاریخی این کتاب اشاره کرد. نویسندگان، قبل از ورود به بحث اصلی و مباحث آموزشی کتاب، تاریخ فشرده زیبایی و طراحی فیگور زنانه را شرح داده‌اند. آن‌ها، پس از مقدمه و پیش از ورود به بخش‌های آموزشی کتاب «طراحی فیگوراتیو و لباس زنان»، به تعریف زیبایی زنانه و مفهوم آن در طول تاریخ و در بین تمدن‌های مختلف پرداخته‌اند و به تغییر و تحول مفهوم و تعریف زیبایی زنانه، در گذر زمان و متأثر از تحولات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی، اشاره کرده‌اند.
بررسی قوانین کلاسیک تناسب در دوره‌های مختلف تاریخی از جمله موضوعاتی‌ست که در کتاب «طراحی فیگوراتیو و لباس زنانه» به آن پرداخته شده است. در این کتاب همچنین قوانین تقسیم‌بندی یونانیِ بدن انسان توضیح داده شده است.
کتاب «طراحی فیگوراتیو و لباس زنانه» از یادداشت کوتاه فرانکو فیوروچی در سرآغاز کتاب، مقدمه، یادداشتی با عنوان «زیبایی در گذر سال‌ها» و چهار بخش تشکیل شده است که عبارتند از: «طراحیِ فیگورِ زن»، «فیگور در طراحیِ مُد»، «طراحیِ مُد» و «طراحیِ پوشاک».
قوانین تقسیم‌بندی در طراحی مُد، چهره‌ها و سبک مدل موها، سایه‌روشن نمای نزدیک از کلاه‌ها، چین‌وشکن‌های روی لباس فیگور، طراحی از بند و یراق‌دوزی، چگونگی تأثیر برش بر طراحی، ساخت‌وپرداخت اجزای لباس و اکسسوری‌ها، یقه‌های ورزشی با جزئیات و طراحی‌های تکنیکی برای کتاب‌های مُد از جمله مباحثی‌‌اند که در فصل‌های گوناگون کتاب «طراحی فیگوراتیو و لباس زنانه» به آن‌ها پرداخته شده است.

درباره الیزابتا دِرودی و تیزیانا پاچی، نویسندگان کتاب «طراحی فیگوراتیو و لباس زنانه»
الیزابتا دِرودی (Elisabetta Drudi)، با نام هنری کوکی (Kuky)، طراح پارچه و لباس و استایلیست ایتالیایی و تصویرگر مُد و لباس است. او سال‌ها در کسوت استایلیست و تصویرگر مُد و لباس برای کمپانی‌ها و برندهای مختلف ایتالیایی و بین‌المللی کار می‌کرد و در حین کار برای این کمپانی‌ها و برندها، تحصیلات خود را هم در ایتالیا تکمیل کرد. دِرودی اکنون از طراحان معروف و جهانی پارچه و لباس است.

تیزیانا پاچی (Tiziana Paci) نقاش و متخصص در استایلینگ طراحی لباس و استایلینگ طراحی صحنه و لباسِ تئاتر و موسیقی است. پاچی استاد راهنمای رشتۀ استایلینگ طراحی لباس و هنرمندی صاحب‌سبک در این عرصه است. برگزاری کارگاه‌های پیشرفتۀ طراحی فیگور و ژست و روش‌های رنگ‌آمیزی آن، از جمله فعالیت‌های اوست. تیزیانا پاچی استاد راهنمای الیزابتا دِرودی بوده است.

درباره ترجمۀ فارسی کتاب «طراحی فیگوراتیو و لباس زنانه»
کتاب «طراحی فیگوراتیو و لباس زنانه» با ترجمۀ شهلا قاسمیان در انتشارات کتاب آبان منتشر شده است. شهلا قاسمیان کتاب «طراحی فیگوراتیو و لباس مردانه» را نیز از الیزابتا دِرودی و تیزیانا پاچی به فارسی ترجمه کرده است.

رتبۀ کتاب «طراحی فیگوراتیو و لباس زنانه» در گودریدز: 4.18 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده