کتاب | علوم انسانی | اقتصاد | تاریخ اقتصاد | مینوتار جهانی
مینوتار جهانی شابک: 9789642072392 360 صفحه 418 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 700 مینوتار جهانی یانیس واروفاکیس حسین تیموری علوم انسانی اقتصاد تاریخ اقتصاد

384,000 ریال 480,000 ریال

ناشر: اختران

چاپ یکم

مینوتار جهانی: آمریکا، اروپا و آینده اقتصاد جهان
تحلیلی از اقتصاد سرمایه‌داری و تأثیر آن بر اقتصاد جهان، با تمرکز بر نقش محوری آمریکا در این زمینه. یانیس واروفاکیس در کتاب «مینوتار جهانی: آمریکا، اروپا و آینده اقتصاد جهان»، با رویکردی انتقادی و به زبانی که سعی کرده برای مخاطبان غیرمتخصصِ مباحث اقتصادی قابل فهم باشد، نقش آمریکا در اقتصاد جهانی را مورد تحلیل قرار داده و تأثیرات مخرب سیاست‌های اقتصادی آمریکا بر کشورهای دیگر جهان را بررسی کرده است. واروفاکیس در این کتاب از عواملی سخن گفته است که به اعتقاد او به بحران اقتصادی 2008 انجامیدند. او دو دوره اقتصاد جهان را، که آمریکا در هردوِ آنها نقشی تعیین‌کننده داشته است، تحلیل می‌کند. اولین دوره مورد نظرِ واروفاکیس در این کتاب دوره موسوم به «طرح جهانی» است که از بعد از جنگ جهانی دوم آغاز می‌شود و تا سال 1971 ادامه می‌یابد. دومین دوره از سال 1971 آغاز می‌شود. واروفاکیس نام این دوره دوم را «مینوتار جهانی» گذاشته که نامی است برگرفته از هیولایی گاو – انسان در اساطیر یونانی.
واروفاکیس در این کتاب به پیش‌بینی آینده اقتصاد جهان نیز پرداخته است. او در فصل نهم کتاب، که دو سال بعد از ویرایش اول آن نوشته شده، با اسناد و مدارک نشان می‌دهد که پیش‌بینی‌هایش درباره آینده درست بوده است.
کتاب ««مینوتار جهانی: آمریکا، اروپا و آینده اقتصاد جهان» با ترجمه و مقدمه حسین تیموری و یادداشت‌هایی از مترجم در نشر اختران منتشر شده است.
درباره نویسنده: یانیس واروفاکیس (- 1961)، اقتصاددان و سیاستمدار یونانی و وزیر اقتصاد اسبق یونان.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده