کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | چنین گفت زرتشت نیچه
چنین گفت زرتشت نیچه شابک: 9789643290153 384 صفحه 439 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز چنین زرتشت نیچه فردریش نیچه داریوش آشوری علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

1,800,000 ریال 2,250,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ پنجاه و یکم

چنین گفت زرتشت
فلسفه‌ای علیه تمام باورها و ارزش‌های تثبیت‌شده پیش از خود؛ نیچه در چنین گفت زرتشت پایه‌های نظام‌های اخلاقی و عقیدتی رایج را که مبتنی بر پذیرش و اطاعت‌اند سست می‌کند. شیوه تألیف این کتاب به گونه‌ای است که بیان فلسفی را هم آن گونه که تا دوران نوشته شدن این کتاب رایج و معمول بوده به چالش می‌کشد. چنین گفت زرتشت بیان یک نظام فلسفی به شیوه کلاسیک و نظام‌مند نیست؛ این اثر تلفیقی است از شعر و قصه و تمثیل و قطعه‌نگاری؛ اثری فلسفی است که نه با عقلانیت صرف بلکه با گذر دادن تفکر از مسیر شهود و احساس و شور نوشته شده است.
نیچه در این کتاب عقاید خود را از زبان زرتشت بیان می‌کند. زرتشتِ نیچه پس از سالها خلوت‌گزینی در کوهستان اکنون آمده است تا پیام‌اش را به گوش مردم برساند. او پیام‌آور اَبَر انسان است و مردم را به سر بر تافتن از اطاعتِ آموزه‌های اخلاقی رایج فرا می‌خواند و فضیلت‌های تازه‌ای را بشارت می‌دهد؛ فضیلت‌هایی چون ارزش زندگی، قدرتهای طبیعی و چیرگی بر غم.
بازگشت ابدی از جمله مفاهیم کلیدی این کتاب است.
چنین گفت زرتشت یکی از معروف‌ترین، محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین آثار نیچه است؛ اثری که در زبان آلمانی واجد ارزش ادبی هم هست و در موسیقی نیز الهام‌بخش بوده و ریشارد اشتراوس یکی از آثار موسیقایی خود به نام چنین گفت زرتشت را با الهام از همین کتاب ساخته است.
چنین گفت زرتشت با ترجمه داریوش آشوری در نشر آگه منتشر شده است.
درباره نویسنده: فریدریش ویلهلم نیچه(1900 – 1844)، فیلسوف، شاعر، منتقد فرهنگی، آهنگساز و فیلولوژیست کلاسیک آلمانی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم