کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ ایران | چکیده تاریخ ایران
چکیده تاریخ ایران شابک: 9789649317021 176 صفحه 220 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2000 چکیده تاریخ ایران حسن‏ نراقی‏ علوم انسانی تاریخ تاریخ ایران

400,000 ریال 500,000 ریال

ناشر: آمه

چاپ هجدهم

چکیده تاریخ ایران از کوچ آریایی‌‌ها تا پایان سلسله پهلوی
خلاصه‌ای از تاریخ ایران از روزگار باستان تا سقوط سلطنت پهلوی، برای نوجوانان و جوانان و مخاطبانی که مطالعه چندانی در این زمینه ندارند و می‌خواهند اطلاعاتی اولیه و فشرده از رویدادهای تاریخ ایران، از آغاز تا پایان عصر پهلوی، به دست آورند. حسن نراقی کتاب «چکیده‌ تاریخ ایران از کوچ آریایی‌ها تا پایان سلسله پهلوی» را، چنانکه خود در مقدمه این کتاب اشاره می‌کند، به این قصد فراهم آورده که جوانان و نوجوانان را با زمینه‌های تاریخی بخشی از مشکلات جامعه ایران آشنا کند. نراقی، که ریشه این مشکلات را در گذشته جستجو می‌کند، در این کتاب می‌خواهد با ارائه چکیده‌ای از گذشته تاریخی ایرانیان انگیزه‌ای برای مطالعه جدی‌تر در این زمینه فراهم آورد. تاریخ ایران در این کتاب شرح برآمدن و برافتادن سلسله‌ها تا پایان عصر پهلوی است و نراقی در مقدمه کتاب، در توضیح اینکه چرا در این کتاب بیشتر سخن از شاهان و سلاطین است، می‌نویسد که این به دلیل برداشت او «از مطالعه‌ی تاریخ سرزمین‌مان به‌منظور پیدا کردن علتی از علت‌های نابه‌سامانی‌های امروزین جامعه‌مان» بوده است.
کتاب از مقدمه و بیست و سه فصل تشکیل شده است. دو فصل ابتدایی کتاب به اطلاعاتی درباره ایران‌زمین و سرآغاز تاریخ ایران و پیدایش زرتشت اختصاص دارد و در فصلهای بعدی شرح سلسله‌های پادشاهی، از هخامنشیان تا سلسله پهلوی، آمده است.
کتاب «چکیده تاریخ ایران از کوچ آریایی‌‌ها تا پایان سلسله پهلوی» در نشر اختران منتشر شده است.
درباره نویسنده: حسن نراقی (1399 – 1323)، پژوهشگر ایرانی.
رتبه گودریدز: 3/44 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down