کتاب | علوم انسانی | فلسفه | آشنایی با فلسفه | دنیای سوفی
دنیای سوفی شابک: 9786004562010 624 صفحه 575 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2000 دنیای سوفی یوستین گوردر مهرداد بازیاری علوم انسانی فلسفه آشنایی با فلسفه

2,880,000 ریال 3,600,000 ریال

ناشر: هرمس‏

چاپ سی و یکم

دنیای سوفی
از محبوب‌ترین کتابهای فلسفی جهان. یوستِین گُوردِر در کتاب دنیای سوفی: داستانی درباره تاریخ فلسفه به زبانی شیرین و داستان‌وار از فلسفه و تاریخ فلسفه و دیدگاه‌های فیلسوفان سخن می‌گوید. شخصیت اصلی این کتاب دخترِ نوجوانِ پانزده ساله‌ای است به نام سوفی آموندسن، که از قیافه خودش ناراضی است. سوفی یک روز نامه‌ای عجیب دریافت می‌کند که در آن از او پرسیده شده است که «تو کیستی؟». در نامه جز همین دو کلمه چیز دیگری نوشته نشده است. این اما آغاز نامه‌نگاری‌های دیگری است که قصد نوشتن و ارسال آنها برای سوفی آموختن فلسفه به اوست. در نامه‌ها به زبانی ساده سخن از فلسفه است و دیدگاه‌های فلاسفه بزرگ درباره انسان و هستی. در بخشی از این کتاب می‌خوانید: «... با آن که مسائل فلسفی مربوط به همه ماست، همه ما فیلسوف نمی‌شویم. بیشتر مردم به دلیل‌های گوناگون چنان در چنبر امور روزمره زندگی گیر می‌افتند که شگفتی جهان از یادشان می‌رود.(به اعماق موهای خرگوش می‌خزند، آنجا راحت می‌لمند، و بقیه عمر همان جا می‌مانند.)
اما جهان و هرچه در آن است، برای کودک تازگی دارد، او را به شگفت می‌اندازد. بزرگترها این طور نیستند. اکثر جهان را چیزی عادی می‌شمارند.
اینجاست که فیلسوفان با دیگران بسیار فرق دارند. فیلسوف هیچ گاه به طور کامل به این جهان خو نمی‌گیرد. جهان در نظر او همواره کمی نامعقول، گیج کننده و حتی اسرارآمیز است. بدین صورت، فیلسوفان و کودکان وجه مشترک مهمی دارند. می‌شود گفت فیلسوف، همچون کودک، سراسر عمر حساس باقی می‌ماند.»
درباره نویسنده: یوستِین گُوردِر (- 1952)، داستان‌نویس نروژی.

ادامه keyboard_arrow_down