کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | زندگی سراسر حل مسئله است
زندگی سراسر حل مسئله است شابک: 9789643057916 216 صفحه 300 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 زندگی سراسر مسئله کارل پوپر شهریارخواجیان علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

1,160,000 ریال 1,450,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ هجدهم

زندگی سراسر حل مسأله است
All Life Is Problem Solving
اگر دوست دارید با پوپر و نظریاتش آشنا شوید، کتاب «زندگی سراسر حل مسأله است» شما را با دیدگاه کلی نظرات پوپر آشنا می‌كند. كتاب، شامل نوشته‌های پوپر در مورد دلهره‌های اصلی وی، طی بیست و پنج سال زندگی اوست. این مجموعه مسیر پوپر را در مورد گردآوری راه‌حل در تئوری علم روشن می‌کند. همچنین نشانگر دیدگاه او در مورد وضعیت جهان در پایان جنگ سرد و پس از فروپاشی کمونیسم است. «زندگی سراسر حل مسأله است» دارای دو بخش کلی است و «شهریار خواجیان» کتاب را در 286 صفحه، به فارسی ترجمه کرده است. نویسنده در بخش نخست، به فلسفه علم و معرفت‌شناسی و مسائل علوم طبیعی می‌پردازد. همچنین، برخی از مهم‌ترین و جسورانه‌ترین دیدگاه‌های خود در معرفت و علم انسانی را بیان می‌دارد. سپس مسائلی از قبیل چگونگی تكامل نظریه علمی، نظریه سه جهان، حدس‌ها و ابطال‌ها، نظریه تكاملی معرفت را توضیح می‌دهد. بخش دوم دارای مقالاتی در زمینه تاریخ و سیاست هستند و مسائلی از قبیل دموکراسی، صلح، پیشرفت، آزادی، تکنولوژی، فلسفه، تاریخ، کمونیسم و سوسیالیسم را مورد بررسی قرار داده است.

درباره نویسنده: سرکارل ریموند پوپر ( 1902 ـ 1994 ) فیلسوف علم و اندیشمند. از دیگر آثار او «ناکجاآباد و خشونت: گفتارها و گفتگوهایی از کارل پوپر»
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down