کتاب | علوم انسانی | دین | اساطیر | اسطوره های ایرانی
اسطوره های ایرانی شابک: 9789643050115 106 صفحه 185 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 اسطوره ایرانی وستاسرخوش کرتیس عباس مخبر علوم انسانی دین اساطیر

432,000 ریال 540,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ پانزدهم

اسطوره‌های ایرانی
شرح منتخبی از اساطیر و افسانه‌های کهن ایرانی و بررسی تأثیر آنها بر سنت‌های فرهنگی ایران پس از اسلام. وستا سرخوش کرتیس در کتاب اسطوره‌های ایرانی تعدادی از اسطوره‌ها و افسانه‌های ایرانی، از قدیمی‌ترین اعصار تاریخ ایران تا دوره‌های بعد، را معرفی کرده و نشان داده است که این اساطیر و افسانه‌ها به چه نحوی در طول تاریخ این سرزمین استمرار یافته‌اند. در این کتاب ضمن فراهم آمدن زمینۀ آشنایی بیشتر با برخی از مهمترین داستان‌های اساطیری و افسانه‌های کهن و موجودات و شخصیت‌های این داستان‌ها و افسانه‌ها، رد آنها در آیین‌ها و سنت‌های فرهنگی ایرانِ پس از اسلام نیز نشان داده شده است. این کتاب به خصوص برای آنها که می‌خواهند آشنایی اولیه با برخی از مهمترین اساطیر و افسانه‌های ایرانی و عناصر مهم برسازندة این اساطیر و افسانه‌ها پیدا کنند کتابی مفید است و می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای مطالعات جدی‌تر و تخصصی‌تر در این زمینه. موجودات خیالی و قهرمانان اساطیری از جمله موضوعاتی است که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است. یکی از منابع مهمی که در این کتاب برای بررسی و معرفی اساطیر و افسانه‌های کهن ایرانی مورد توجه بوده شاهنامۀ فردوسی است.
کتاب شامل یک مقدمه، هفت بخش با عنوانهای: «خدایان و آفرینش دنیای ایران باستان»، «دیوان، موجودات افسانه‌ای و پهلوانان»، «کتاب شاهان شاهنامۀ فردوسی»، «موجودات اسطوره‌ای در شاهنامه»، «داستان‌های زردشت، کوروش و اسکندر»، «استمرار یک سنت باستانی» و «قصه‌های پریان و تعزیه» و بخشی پایانی با عنوان «نتیجه» است.
کتاب اسطوره‌های ایرانی با ترجمه و مقدمۀ عباس مخبر در نشر مرکز منتشر شده است.
رتبۀ گودریدز: 3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده