کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | روان کاوی | تفسیر خواب
تفسیر خواب شابک: 9789643056735 690 صفحه 1161 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1400 تفسیر خواب زیگموند فروید شیوا رویگریان علوم انسانی روانشناسی روان کاوی

2,448,500 ریال 2,950,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ سی‌ام

تفسیر خواب
ورود به دنیای ناخودآگاه از مسیر خواب و رؤیا و با کند و کاو در خواب‌ها و رؤیاها. زیگموند فروید در کتاب تفسیر خواب، که یکی از آثار مهم او دربارة ضمیر ناخودآگاه و ساز و کار آن است، به مطالعۀ خواب و رؤیا به مثابه کلید ورود به جهان پیچیدة ضمیر ناخوادآگاه پرداخته است. فروید معتقد است که مطالعۀ علمی خواب‌های آدم‌ها و رمزگشایی از این خوابها، امیال و آرزوها و احساساتِ سرکوب‌شده و هرآنچه را که افراد به ضمیر ناخودآگاهشان رانده‌اند آشکار می‌کند. به اعتقاد فروید خواب‌ها بزرگراهی هستند که ما را به درون ناخودآگاه راه می‌دهند. او در فصل نخست کتاب تفسیر خواب پیشینۀ مطالعه و تحلیل علمیِ رؤیا را به طور مفصل مورد بررسی قرار می‌دهد و به شرح و ارزیابی آراء محققان و متفکران مختلف در این باره می‌پردازد.
پس از شرح این پیشینه از مطالعات و نظریات مختلف دربارة خواب و رویا، فروید در فصلهای بعدی کتاب با نقل نمونه‌هایی از رؤیاهای بیماران خود به تحلیل و تفسیر انواع رؤیاها و طرح دیدگاه‌های خودش در زمینۀ رؤیا و ارتباط آن با ناخودآگاه می‌پردازد. او در فصلهای مختلف کتاب دربارة موضوعاتی چون شیوة تفسیر رؤیا، رؤیا به عنوان تحقق آرزو، تغییر شکل در رؤیاها، کار رؤیا و ... بحث می‌کند و رؤیا را به عنوان جهان پیچیده‌ای که آرزوها و احساسات سرکوب‌شده به شیوه‌ها و شکلهای مختلف در آن جولان می‌دهند مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.
کتاب تفسیر خواب با ترجمۀ شیوا رویگریان در نشر مرکز منتشر شده است.
دربارة نویسنده: زیگموند فروید (1939 – 1856)، عصب‌شناس و روانکاو اتریشی و بنیانگذار علم روانکاوی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم