کتاب | علوم انسانی | فلسفه | غرب | آیا انسان پیروز خواهد شد؟
آیا انسان پیروز خواهد شد؟ شابک: 9789646026674 344 صفحه 390 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 440 انسان پیروز خواهد اریک فروم عزت الله فولادوند علوم انسانی فلسفه غرب

1,800,000 ریال 2,400,000 ریال

ناشر: مروارید

چاپ چهاردهم

آیا انسان پیروز خواهد شد؟
کتابی درباره اضطرابهای عصر جنگ سرد. اریک فروم کتاب «آیا انسان پیروز خواهد شد؟» را در بحبوحه دورانی نوشته است که کشمکش بین دو کشور امریکا و اتحاد جماهیر شوروی جهان و انسان را در معرض فروپاشی قرار داده بود. فروم در این کتاب از مسائل اساسی و اضطراب‌آفرین زمانه خود، که عبارت بوده‌اند از: مسخ سوسیالیسم، رشد هولناک سرمایه‌داری، آینده جهان سوم و مسابقه تسلیحاتی، نوشته است. او هم نظام سرمایه‌داری و هم سوسیالیسمِ مسخ‌شده و به خدمت اهداف امپریالیستی و سلطه‌جویانه درآمده را در بحران عصر خود مقصر می‌داند.
عنوان کتاب، چنانکه در مقدمه ترجمه فارسی آن توضیح داده شده، برگرفته از جمله‌ای از ویلیام فاکنر، نویسنده امریکایی، در خطابه‌اش به مناسبت دریافت جایزه نوبل ادبی است. فاکنر در آن سخنرانی با قاطعیت اعلام کرده بود که انسان سرانجام پیروز خواهد شد. فروم اما در برابر این جمله یک علامت سؤال می‌گذارد و با سؤالی کردن جمله فاکنر نگرانی خود را بابت سرنوشت بشر در عصر کشمکش‌های خطرناک سیاسی اعلام می‌کند و در عین حال راهکارهایی انسانگرایانه، به امید نجات از این وضعیت خطرناک، به دست می‌دهد.
کتاب از پیشگفتار و هفت فصل تشکیل شده که عبارتند از: «برخی مقدمات کلی»، «ماهیت نظام شوروی»، «آیا هدف اتحاد شوروی سلطه جهانی است؟»، «معنا و کارکرد ایده‌ئولوژی کمونیست»، «مسأله آلمان»، «مسأله چین» و «پیشنهادهائی برای صلح».
«آیا انسان پیروز خواهد شد؟» با ترجمه و مقدمه عزت‌الله فولادوند در انتشارات مُروارید منتشر شده است.
درباره نویسنده: اریک فروم (1980 – 1900)، روانشناس اجتماعی، روانکاو، جامعه‌شناس و فیلسوف آلمانی - امریکایی.
رتبه گودریدز: 3/73 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down