کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | موفقیت | سنگفرش هر خیابان از طلاست
سنگفرش هر خیابان از طلاست شابک: 9786005026351 280 صفحه 425 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1000 سنگفرش خیابان طلاست کیم. وو. چونگ آرمین هدایتی علوم انسانی روانشناسی موفقیت

1,687,500 ریال 2,250,000 ریال

ناشر: ماه مهر

چاپ سی و چهارم

کتاب «سنگفرش هر خیابان از طلاست»، نوشته کیم وو چونگ
«سنگفرش هر خیابان از طلاست» از کتابهای انگیزشیِ مشهور و پُرمخاطب دنیاست. این کتاب، که متن اصلی آن نخستین بار در سال 1992 منتشر شد، یادداشت‌هایی است در باب راهکارهای موفقیت در کسب‌و‌کار، به قلم مردی که همه خیابانها را پوشیده از طلا می‌بیند و راه و رسم تجارت و سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار و نجات شرکتها از ورشکستگی را خوب می‌داند و در عین حال به پیشرفت کشورش علاقه‌مند است. کیم وو چونگ، مؤسس شرکت «دوو»، در کتاب «سنگفرش هر خیابان از طلاست» سعی دارد به جوانان بیاموزد که چگونه کسب‌و‌کاری موفق داشته باشند و با برداشتن گامهای درست در مسیر کسب‌و‌کار و تجارت، هم خودشان ثروتمند شوند و هم کشورشان را به موفقیت‌های بزرگ برسانند. «سنگفرش هر خیابان از طلاست» ماحصل تجربه‌های یک مدیر موفق در زمینه صنعت و تجارت و کسب و کار است. کیم وو چونگ در این کتاب از قدرت اقتصادی آسیا سخن می‌گوید و از اینکه آسیا، به عنوان یک قدرت اقتصادی، چه تأثیر مثبتی می‌تواند بر جهان داشته باشد. او علاقه‌های ملی خود را با شمّ تجاری‌اش می‌آمیزد و الگویی از موفقیت تجاری و ملی به دست می‌دهد که خود عملاً آن را تجربه کرده است.

مروری بر کتاب «سنگفرش هر خیابان از طلاست»
«سنگفرش هر خیابان از طلاست» از چهار بخش با عنوانهای «رؤیاپردازی»، «مدیریت»، «رشد کردن» و «رهبری» تشکیل شده است. کیم وو چونگ در هر یک از این بخش‌ها و در قالب پنجاه و دو فصل، با ارجاع به تجربه‌های خود در زمینه تجارت و مدیریت، با جوانان از شرط موفقیت و ملزومات ابتدایی آن و نیز شیوه درست و مؤثر مدیریت و رهبری و راه و رسم رشد و پیشرفت کاری سخن می‌گوید و نیز از چیزهایی که برای کسب موفقیت باید از آنها پرهیز کرد و به دامشان نیفتاد.
از جمله فصلهای کتاب می‌توان به این عنوانها اشاره کرد: «تاریخ متعلق به رؤیاپردازان است»، «چگونه رؤیاهای سازنده داشته باشیم»، «اقلیت خلاق»، «تصمیم‌گیری در لحظه»، «چگونه می‌توان بهترین دستیار دنیا را انتخاب کرد»، «با کارمندی که پول شرکت را هدر می‌دهد باید چه‌کار کرد؟»، «چگونه مدیران تنبل را به کار تشویق کنید»، «چگونه می‌توان از زمان بیشترین استفاده را کرد»، «چگونه به یک نابغه تبدیل شویم»، «تمرینی برای بالا بردن اعتماد به نفس»، «فرمول محرمانه من برای سلامتی»، «چهار روش برای پیدا کردن بزرگترین معلمتان»، «شش راهنما برای آغاز به کار در دنیای تجارت»، «خطرات خودپسندی»، «کسانی که بیشترین تأثیر را در زندگی من داشتند»، «درسی از دنیای عنکبوت‌ها»، «چگونه پول درآوریم و آن را درست خرج کنیم»، «چرا مدیران باید پایین‌تر از سطح درآمدشان زندگی کنند»، «چرا دیوانه‌وار کار می‌کنم»، «افتخار به موفقیت‌های به‌دست آمده در آفریقا»، «آیا کار زیاد، زندگی خانوادگی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؟»، «افراد ثروتمند مشکلات جامعه مصرف‌کننده هستند»، «آیا روحیه پیشگامی امریکا در حال افول است؟»، «چرا شما نمی‌توانید به قیمتِ ضرر دیگران سود کنید» و «هشت گام تا موفقیت در زندگی».
در بخشی از این کتاب می‌خوانید: «رؤیا سکان کشتی آماده سفر است، سکانی که ممکن است کوچک به نظر برسد و یا اصلاً دیده نشود، اما این سکان است که مسیر را تعیین می‌کند. کشتی بدون سکان مانند قایقی سرگردان است که آن قدر این طرف و آن طرف خواهد رفت تا سرانجام در بین جلبک‌های دریایی گرفتار شود، انسان بدون آرزو و رؤیا نیز سرنوشتی بهتر از این نخواهد داشت.
در عین حال شخصی با رؤیاهای غیرواقعی و یا شخصی که رؤیاهایش قدرت پرواز به آینده را ندارند دچار همان مشکلات و خطرات خواهد شد.
من زمانی که به همراه 4 نفر دیگر گروه صنعتی دوو را تأسیس کردیم رؤیایی در سر داشتم و آن رؤیا این بود که بتوانیم به همراه یکدیگر به پیشرفت و توسعه جامعه کمک کنیم.
ما تنها با 10 هزار دلار کارمان را شروع کردیم، آن هم در یک اتاق اجاره‌ای بی‌روح کوچک در گوشه یک ساختمان، اما رؤیاهای من از دنیا هم بزرگتر بود.»
کتاب با مقدمه‌ای از لوئیس کرار همراه است.

درباره کیم وو چونگ، نویسنده کتاب «سنگفرش هر خیابان از طلاست»
کیم وو چونگ، متولد 1936 در کره جنوبی و درگذشته به سال 2019، از شکمِ مادر موفق زاده نشد. او کودکی و نوجوانی دشواری داشت. کیم وو چونگ در دورانی بحرانی از تاریخ کره متولد شد؛ دورانی که کُره در اشغال ژاپن بود و بعد از آن هم جنگ کُره درگرفت و این جنگ به دوپارگی این سرزمین انجامید. کیم وو چونگ در کودکی برای تأمین مخارج خانواده‌اش به روزنامه‌فروشی پرداخت. در دانشگاه اقتصاد خواند و وارد عرصه صنعت و کار تجاری شد. بعد از مدتی کار در شرکت صنایع هان سانگ و رسیدن به مقام مدیریت در این شرکت، به تأسیس شرکت نساجی «دوو»، همراه با چهار نفر دیگر، اقدام کرد. توفیق او در زمینه اقتصادی و مدیریت تجاری و صنعتی باعث شد که دولت وقتِ کره از او بخواهد که یک شرکت خودروسازی ورشکسته را احیاء کند. کیم دست‌به‌کار شد و طولی نکشید که شرکت «دوو» به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی بدل شد و فعالیت خود را در زمینه‌های مختلف گسترش داد. از آن پس نجات و احیاء شرکتهای ورشکسته به یکی از مهارتهای کیم وو چونگ بدل شد. او همچنین روابط تجاری‌ با کشورهای مختلف، از جمله امریکا، را گسترش داد. در کشورهای آسیایی و آفریقایی سرمایه‌گذاری و ساخت‌وساز کرد، که از آن جمله می‌توان به ساختن خطوط راه‌آهن برای کشور ایران، در بحبوحه جنگ ایران و عراق، اشاره کرد.
کیم وو چونگ تاجر و کارخانه‌داری اخلاق‌مدار بود. در دورانی که در اوج موفقیت بود به کشورهایی که صنایع‌شان ورشکسته شده بود و اوضاع اقتصادی مطلوبی نداشتند به شیوه‌های مختلف کمک کرد. کمک‌های او به توسعه اقتصادی کشورهای پاکستان و سودان باعث شد که دولتهای این کشورها به او نشان افتخار بدهند. او همچنین به پیشرفت اقتصادی کشورش بسیار اهمیت می‌داد و این را تعهدی مهم می‌دانست و در عمل نیز نقشی مؤثر در این زمینه ایفا کرد. در سال 1988 در نظرسنجیِ مجله «اکونومیست» چاپ کره به عنوان محترم‌ترین مرد کسب‌وکار در این کشور معرفی شد. همچنین در سال 1989، به دلیل کمک به اقتصاد و تعهدش به کار، از طرف یونسکو در سئول به عنوان مرد سال انتخاب شد.
کارِ کیم وو چونگ اما فرجامِ خوشی نداشت و دست آخر او که بسیاری از شرکت‌ها را از ورشکستگی نجات داده و شرکت‌های ورشکسته مختلفی را خریده و احیاء کرده بود، بر اثر بحران اقتصادی آسیا خود نیز گرفتار ورشکستگی شد و پنجاه درصد از سهام «دوو» را به ناچار فروخت. شرکت بدهی بالا آورده بود و به همین دلیل کیم وو چونگ وقتی در خارج از کشور اقامت داشت از طرف پلیس بین‌الملل تحت تعقیب قرار گرفت و هنگامی که در سال 2005 به کشورش بازگشت دستگیر شد. در سال 2006 به دلیل جرائم مختلف مالی، از جمله اختلاس، به پرداخت جریمه و ده سال زندان محکوم شد، اما در سال 2007 رئیس‌جمهور وقت کره او را بخشید. او اما، به واسطه اقدامات و دستاوردهایش در دوران اوج کارِ شرکت «دوو»، یکی از الگوهای موفقیت در کار اقتصادی و مدیریت شرکتهای تجاری و کمک به پیشرفت و توفیق ملی است.

درباره ترجمه فارسی کتاب «سنگفرش هر خیابان از طلاست»
از کتاب «سنگفرش هر خیابان از طلاست» بیش از یک ترجمه به فارسی وجود دارد. بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه این کتاب را با ترجمه آرمین هدایتی منتشر کرده است. آرمین هدایتی متولد 1358 در تهران و دارای فوق لیسانس مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد تهران جنوب است. «تام سایر»، «دور دنیا در هشتاد روز»، «جین ایر»، «جزیره گنج» و «دکتر جکیل و آقای هاید» از دیگر ترجمه‌های اوست. هدایتی مترجم روزنامه همشهری نیز بوده است.
کتاب «سنگفرش هر خیابان از طلاست» با ترجمه «داود نعمت‌اللهی» در انتشارات معیار علم، با ترجمه سید مهدی سجادیان در انتشارات یاری‌گر و با ترجمه محمد سوری در انتشارات سیمین نیز منتشر شده است.

رتبه کتاب «سنگفرش هر خیابان از طلاست» در گودریدز: 3/87 از 5

ادامه keyboard_arrow_down