کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | عمومی | گزیده جامعه شناسی گیدنز
گزیده جامعه شناسی گیدنز شابک: 9789641851752 224 صفحه 335 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 1650 گزیده جامعه شناسی گیدنز آنتونی گیدنز حسن چاوشیان علوم انسانی جامعه شناسی عمومی

1,245,000 ریال 1,500,000 ریال

ناشر: نشر نی

چاپ شانزدهم

گزیده جامعه‌‌شناسی (ویژه دوره کارشناسی)
گزیده‌ای از یک کتاب مرجع در زمینه جامعه‌شناسی. «گزیده جامعه‌شناسی (ویژه دوره کارشناسی)» منتخبی است از کتاب معروف و مرجع «جامعه‌شناسی» آنتونی گیدنز. این کتاب شامل شش فصل از بیست و یک فصل ترجمه ویراست چهارم «جامعه‌شناسی» گیدنز است. «گزیده جامعه‌شناسی» به این قصد از کتاب اصلی گیدنز استخراج شده که به عنوان درس عمومی در بعضی از رشته‌های درسی دوره کارشناسی تدریس شود. در این کتاب مبانی جامعه‌شناسی و مباحث نظری مهم و آراء نظریه‌پردازان و متفکران مطرح این عرصه به زبانی ساده شرح داده شده است. گیدنز، در بحث از جامعه‌شناسی و مباحث مربوط به آن، هم به گذشته این علم نظر دارد و هم به تحولات آن در عصر جدید. او همچنین مباحث نظری جامعه‌شناسی را نه فقط با نگاه به جوامع غربی بلکه در گستره‌ای وسیع‌ و متنوع مطرح کرده است.
فصلهای شش‌گانه این کتاب عبارتند از: «جامعه‌شناسی چیست؟»، «فرهنگ و جامعه»، «دنیای در حال تغییر»، «کنش متقابل اجتماعی و زندگی روزمره»، «روش‌های پژوهش جامعه‌شناختی» و «تفکر نظری در جامعه‌شناسی».
رشد و گسترش تفکر جامعه‌شناختی، دیدگاه‌های جدیدتر جامعه‌شناسی، انواع جامعه، تغییر اجتماعی، ابعاد جهانی‌شدن، مناقشه درباره جهانی‌شدن، تأثیر جهانی‌شدن بر زندگی ما، جهانی‌شدن و مخاطره، جهانی‌شدن و نابرابری، مطالعه زندگی روزمره، ارتباط غیرکلامی، قواعد اجتماعی و صحبت‌کردن، پرسش‌های جامعه‌شناختی و نظریه پست‌مدرنیستی از جمله موضوعات و مباحثی هستند که در فصلهای مختلف این کتاب از آنها بحث شده است.
کتاب «گزیده جامعه‌شناسی (ویژه دوره کارشناسی)» با ترجمه حسن چاوشیان در نشر نی منتشر شده است.
درباره نویسنده: آنتونی گیدنز (- 1938)، جامعه‌شناس انگلیسی.

ادامه keyboard_arrow_down