کتاب | هنر | هنر | سینما و تئاتر | تکنیک بازیگری
تکنیک بازیگری شابک: 9789643051976 174 صفحه 216 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1200 تکنیک بازیگری استلا آدلر احمد دامود هنر هنر سینما و تئاتر

813,400 ریال 980,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ سی و ششم

تکنیک بازیگری
استلا آدلر یکی از بازیگران برجستۀ تئاتر و در بازیگری پیروِ روش استانیسلاوسکی، روشِ معروف به بازیگری متد، و از استادان مطرحِ این مکتبِ بازیگری در آمریکا بود؛ مکتبی که بازیگران مطرحی چون مارلون براندو، رابرت دنیرو و وارن بیتی در آن پرورش یافته‌اند. تکنیک بازیگری کتابی است از استلا آدلر که شامل درس‌های بازیگری اوست. آدلر در این کتاب حاصل تجربیات خود از بازیگری و آنچه را در کلاس‌هایش آموزش می‌داده است روی دایره ریخته و کتابی مرجع در آموزش عملی و نظری بازیگری متد پدید آورده است. بر این کتاب مارلون براندو، که خود از شاگردان استلا آدلر بوده، مقدمه‌ای نوشته است.
استلا آدلر در بخشی از پیش‌درآمدِ این کتاب می‌نویسد: «بازیگر دارای شعور جمعی است. گوئی تمام دانش و درایت انسانی در ذهن او ذخیره شده است. او از طریق تخیل وسیع خویش، تمامی درایت پیشینیان خود را، بدون اینکه شخصاً آنها را تجربه کرده باشد، به ارث می‌برد. بازیگر در تمام طول تاریخ از درکی عمیق و متعالی برخوردار بوده است. استاد بازیگری می‌تواند این درک وسیع او را شکل بخشیده، نیروی تخیل وی را آزاد سازد.»
آموزش‌های آدلر در این کتاب در دوازده فصل ارائه شده که عبارتند از: «اهداف بازیگر»، «آغاز تکنیک»، «تخیل»، «شرایط محیطی»، «رویداد»، «توجیه»، «کار در صحنه»، «شخصِ بازی»، «واژگان رویداد»، «اولین برخورد بازیگر با نویسنده»، «کار بر روی متن» و «سهمی که بازیگر ادا می‌کند».
کتاب تکنیک بازیگری با ترجمۀ احمد دامود در نشر مرکز منتشر شده است.
دربارة نویسنده: استلا آدلر (1992 – 1901)، بازیگر تئاتر و معلمِ بازیگری اهل آمریکا.
رتبۀ گودریدز: 17/4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم