کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات انگلیس | ارباب حلقه ها جلد 3: بازگشت شاه شومیز
ارباب حلقه ها جلد 3: بازگشت شاه شومیز شابک: 9789643341732 576 صفحه 700 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 ارباب حلقه بازگشت شومیز جی. آر. آر. تالکین رضا علیزاده علوم انسانی ادبیات ادبیات انگلیس

2,880,000 ریال 3,600,000 ریال

ناشر: روزنه

چاپ دهم

ارباب حلقه‌ها


«نخستین توقع خواننده این است كه ماجرا متنوع و مهیج باشد؛ از این لحاظ اثر بدیع آقای تالكین نقصی ندارد و كتاب “یاران حلقه” در بدو امر، یعنی میل به دانستن این‌كه بعد چه اتفاقی می‌افتد، جذاب است. … در پنج سال اخیر هیچ داستانی نخوانده‌ام كه برایم لذت‌بخش‌تر از “یاران حلقه” باشد.»
دبلیو. اچ. اودن، شاعر آمریكایی، كاندیدای نوبل ادبیات و برندۀ جایزۀ پولیتزر

«یاران حلقه»، نخستین مجلد از مجموعۀ سه جلدی رمانِ حماسیِ نویسندۀ انگلیسی جی. آر. آر. تالكین با عنوان «ارباب حلقه‌ها» است. وقایع رمان در جهان داستانی «سرزمین میانه» رخ می‌دهد. اصل این كتاب در ژوئیۀ سال 1954 به چاپ رسید و با استقبال بی‌نظیر خوانندگان روبه‌رو شد. «یاران حلقه» همچنین حاوی پیشگفتاری در باب هابیت‌ها و اسناد شایر برای كسانی است كه كتاب «هابیت» را نخوانده‌اند.
«یاران حلقه» از نیروی شوم حلقۀ یگانه می‌گوید و داستان شگفت‌انگیز ماجرایی را آغاز می‌كند كه در جلد دوم با عنوان «دو برج» ادامه می‌یابد و در جلد سوم «بازگشت شاه» به اوج خود می‌رسد. فرودو بگینز می‌داند كه اشباح حلقه دنبال او می‌گردند و حلقۀ قدرت كه او حامل آن است دشمن را قادر به نابودی هرچه نیكی در سرزمین میانه می‌سازد. اینك بر عهدۀ فرودو و خدمتكار وفادارش سام است كه حلقه را به جایی ببرند كه نابودیش در آنجا ممكن است.
«ارباب حلقه‌ها» تا کنون به زبان‌های زیادی ترجمه شده‌ و یکی از مشهورترین و تأثیرگذارترین کتاب‌های ادبیات در قرن 21 به‌شمار می‌رود.
رضا علیزاده دوره سه جلدی «ارباب حلقه‌ها» را به فارسی برگردانده و در نشر روزنه منتشر شده است.
درباره نویسنده: جی.آر.آر. تالکین (1892-1973) نویسنده، شاعر، زبان‌شناس و استاد دانشگاه بریتانیایی که به خاطر آثار ژانر فانتزی- ماجراجویی‌اش شناخته می‌شود.
رتبه گودریدز: 7/4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down