دختری از پرو شابک: 9786005026696 352 صفحه 450 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 دختری ماریو بارگاس یوسا خجسته کیهان علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکای لاتین

2,512,500 ریال 3,350,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ هجدهم

کتاب «دختری از پرو» نوشته «ماریو بارگاس یوسا»
The Bad Girl
کتاب «دختری از پرو» نوشته «ماریو بارگاس یوسا» داستانی عاشقانه و جذاب دارد. «ماریو بارگاس یوسا» با روایت شخصیتی که دچار عشقی عجیب است خواننده را با داستان «دختری از پرو» همراه می‌کند. کشمکش‌های داستان جذاب می‌شوند و خواننده دوست دارد مسیر عشق این دو نفر را تا انتها دنبال کند. ماجراهای عشقی که سالها ادامه پیدا می‌کند وکشمکش‌های بسیاری دارد. «ماریو بارگاس یوسا» با نثری خوشخوان روایتش را برای خوانندگان در داستان بازگو کرده است.
Rocky Mountain News درباره کتاب «دختری از پرو» نوشته است:
Llosa writes an unabashed love story and makes no apologies for it. He seamlessly weaves it into the rich texture of the social atmosphere of the times. . . . Written with passion and energy that delivers.
«یوسا یک داستان عاشقانه بدون حاشیه می‌نویسد. او یکپارچه آن را به بافتی غنی از جو اجتماعی زمانه می‌پوشاند. . . . نوشته شده با شور و اشتیاق و انرژی است.»

درباره کتاب «دختری از پرو»
داستانی عاشقانه که از چهارده سالگی شخصیت آغاز شده و تا پایان عمر او ادامه پیدا می‌کند. ریکاردو شخصیت داستان با دختری زیبا اهل پرو ولی در کشور شیلی آشنا می‌شود. او در ابتدای نوجوانی‌اش است و دختر را «شیلیایی کوچک» می‌نامد. این آشنایی عشقی بزرگ را در او به وجود می‌آورد و سبب می‌شود که ریکاردو سالهای سال به دنبال این دختر به هر سو کشیده شود. دختری که هرگز به خواسته‌های او و روابط عاشقانه‌اش تن نمی‌دهد. دختری بی‌پروا و سرکش که زندگی عادی و معمولی را دوست ندارد. دختر با افراد پولدار و سرشناس که دارای موقعیت‌های خوبی هستند ازدواج می‌کند و سرنوشت با آنچه ریکاردو خواسته متفاوت می‌شود که چهار دهه طول می‌کشد. کتاب دارای 7 فصل است. عناوین هر فصل عبارتند از : دختران شیلیایی، نبرد چریکی، نقاش اسب‌ها در لندن مدرن، دیلماج قلعه مگارو، کودک صامت، آرکویمدس سازنده موج شکن‌ها، مارسلا در لاواپیز.
در بخشی از داستان «دختری از پرو» می‌خوانیم:
«با دلمردگی نزد رفیق آرلت رفتم تا جواب پل را برایش بگویم. از این بدتر آنکه تشویش کردم تا از نصیحت او پیروی کند. من بیشتر از این جدایی غمگین بودم، ولی نمی‌توانستیم برخلاف میل پل رفتار کنیم و بهتر بود او برای ام.آی. آر ناراحتی ایجاد نکند، زیرا ممکن بود بعدا برایش دردسر شود. دوره‌ی تعلیماتی بیشتر از چندماه طول نمی‌کشید و کافی بود از ابتدا نشان بدهد که از عهده‌ی زندگی چریکی بر نمی‌آید و حتی گاه وانمود کند که ضعف کرده است. در عین حال در این مدت من در پاریس کار پیدا می‌کردم، آپارتمان کوچکی اجاره می‌کردم و چشم به راهش می‌ماندم...»
درباره نویسنده کتاب «دختری از پرو»
ماریو بارگاس یوسا نویسنده پرویی است او سال 1936 در آرکیپای پرو به دنیا آمد. یوسا دوران کودکی سخت و پر دردسری را گذراند. او در 14 سالگی به دبیرستان نظام فرستاده شد که بر او تأثیر بسیاری داشت و ایده اولین رمانش از همانجا شکل گرفت. ماریو بارگاس یوسا علاوه بر مقاله و نقدهای ادبی در روزنامه‌ها، در ژانرهای مختلفی مانند کمدی، تریلر و تاریخی داستان نوشته است. ناگفته نماند: ماریو بارگاس یوسا به جز ادبیات یک چهره شناخته شده و تأثیرگذار سیاسی در کشورش به شمار می‌رود. تا جاییکه در سال 1990 او تا رئیس جمهور شدن پیش رفت.
یوسا موفق شد در سال 2010 برنده جایزه نوبل ادبیات شود. از کتاب‌های معتبر او می‌توان به «گفتگو درکاتدرال»، «سوربز» و «عصر قهرمان ما» و «سال‌های سگی» اشاره کرد.
درباره ترجمه فارسی کتاب «دختری از پرو»
کتاب «دختری از پرو» توسط «خجسته کیهان» به فارسی ترجمه شده است. چاپ و نشر کتاب به عهده بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه بوده است.
کتاب «دختری از پرو» با نام «لی‌لی بد» توسط «شهین وکیلی تهامی» از نشر ورا نیز به فارسی برگردانده شده است.
رتبه کتاب «دختری از پرو» در گودریدز: 3.7 از 5

ادامه keyboard_arrow_down