کتاب | علوم انسانی | فلسفه | تاریخ | داستان فلسفه
داستان فلسفه شابک: 9789642071180 240 صفحه 850 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 2000 داستان فلسفه هادی جعفری مانی صالحی علامه علوم انسانی فلسفه تاریخ

2,800,000 ریال 3,500,000 ریال

ناشر: اختران

چاپ پنجم

داستان فلسفه
تاریخِ مصور فلسفه، به روایت برایان مگی. کتاب «داستان فلسفه»، به زبانی ساده و همراه با تصویر، از تاریخ فلسفه و اندیشه‌های فیلسوفان، از دوران باستان تا قرن بیستم، می‌گوید و نیز از چند‌وچونِ فلسفه و چگونگی فلسفه‌ورزی و فیلسوفانه اندیشیدن و اینکه فلسفه چیست و به چه کار می‌آید. «داستان فلسفه» کتابی است برای آنها که مطالعات جدی و تخصصی در زمینه فلسفه نداشته‌اند، اما به این حوزه علاقه‌مند هستند و می‌خواهند مقدماتی درباره تاریخ فلسفه و تفکر فلسفی بدانند و با خطوط اصلی اندیشه فلاسفه بزرگ جهان آشنا شوند. بنابراین «داستان فلسفه» را می‌توان روایتی از تاریخ فلسفه برای مبتدیان و تازه‌کاران این عرصه دانست.
کتاب با درآمدی با عنوان «دعوت به فلسفه» آغاز می‌شود. مگی در این درآمد به زبانی ساده درباره فلسفه و تفکر فلسفی توضیح می‌دهد و بعد از آن به روایت تاریخ فلسفه می‌پردازد و روایت خود را از دورترین اعصار تاریخ فلسفه، یعنی یونان باستان و فیلسوفانی چون سقراط و افلاطون و ارسطو، آغاز می‌کند و در پایان از فلاسفه قرن بیستم، نظیر راسل و ویتگنشتاین و پوپر و نیز از آینده فلسفه سخن می‌گوید.
«داستان فلسفه» از نُه بخش تشکیل شده است که عبارتند از: «یونانیان و دنیای‌شان»، «مسیحیت و فلسفه»، «آغاز علوم جدید»، «عقل‌گرایان بزرگ»، «تجربه‌گرایان بزرگ»، «اندیشمندان انقلابی فرانسه»، «قرن زرین فلسفه آلمان»، «دموکراسی و فلسفه» و «فلسفه در قرن بیستم».
کتاب «داستان فلسفه» با ترجمه مانی صالحی علامه در انتشارات اختران منتشر شده است.
درباره نویسنده: برایان مگی (2019 – 1930)، فیلسوف، روزنامه‌نگار، داستان‌نویس، شاعر و سیاستمدار بریتانیایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده