کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات ایتالیا | نامه به کودکی که هرگز زاده نشد
نامه به کودکی که هرگز زاده نشد شابک: 9789643516314 152 صفحه 170 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 نامه کودکی هرگز زاده اوریانا فالاچی زویا گوهرین علوم انسانی ادبیات ادبیات ایتالیا

468,750 ریال 625,000 ریال

ناشر: نگاه

چاپ دهم

نامه به كودكی كه هرگز زاده نشد
Letteraaun bambino mainato
ناشر: نگاه
روایت کتاب « نامه به كودكی كه هرگز زاده نشد» نگاهی دارد، به معنای واقعی زن بودن، قدرت زندگی بخشیدن یا نبخشیدن. فالاچی در قالب نامه از دریچه مادری به بیان احساسات آدمی می‌پردازد. احساساتی نظیر ترس و خشم، غم و اندوه، مهربانی، امید و ناامیدی و دیگر عواطف انسانی که با جزئیات برای جنینی بازگو می‌‌‌شوند. نگاه و عشق مادرانه برای به دنیا آمدن و بی‌رحمی‌های زندگی زنانه از دیگر موارد پرداخته شده در روایت این كتاب است. اما همانطور كه از نام كتاب پیداست، جنین در وجود مادر هرگز به دنیا آورده نمی‌شود. راوی زن داستان رنج و درد عمیق سقط جنین را تعریف کرده، طوری که خواننده به راحتی با درد او همذات پنداری می‌کند‌. خانم فالاچی نویسنده و روزنامه‌نگار، در كودكی شاهد جنگ جهانی دوم بوده برای همین در بخشی از روایت برای كودك از تفكیك جنسیت، افكار و عقاید و پرسش‌های ناتمام ذهنی‌اش حرف می‌زند. در واقع راوی كه مادری با نگاه تیزبین و با جسارت است، مخاطب را بیش از هر چیز به تفكر وا می‌دارد. در این نامه 150 صفحه‌ای ترجمه «زویا گوهرین» می‌خوانیم: «آخر چگونه یك مرد قادر به حامله شدن نیست، می‌تواند احساس زنی را درك كند كه كودكی در شكمش دارد؟»

درباره نویسنده: اوریانا فالاچی (1924 ـ 2006م.) نویسنده و روزنامه‌نگار برجسته ایتالیایی، صاحب آثاری مانند «زندگی، جنگ و دیگر هیج»، «مصاحبه با تاریخ»، «جنس ضعیف»، « پنه‌لوپه به جنگ می‌رود» است.
رتبه گودریدز:از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده