کتاب | علوم انسانی | فلسفه | تاریخ | تاریخ فلسفه ی راتلج جلد 1
تاریخ فلسفه ی راتلج جلد 1 شابک: 9789643628000 780 صفحه 787 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گلاسـه تیراژ: 500 تاریخ فلسفه راتلج گروه نویسندگان حسن مرتضوی علوم انسانی فلسفه تاریخ

2,465,000 ریال 2,900,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ نهم

تاریخ فلسفه‌ی راتلج – جلد یکم: از آغاز تا افلاطون
«تاریخ فلسفه‌ی راتلج» مجموعه‌ای است که در آن به تاریخ تحولات فلسفی غرب از آغاز، یعنی دورة پیش از میلاد، تا روزگار معاصر پرداخته شده است. در این مجموعه هم از جریانهای فلسفی مهم و تأثیرگذار و فلاسفۀ بزرگ سخن رفته و هم از جریانها و فلاسفۀ حاشیه‌ای‌تر. چگونگی شکل‌گیری و افول یک جریان فلسفی و نیز نحوة پدید آمدن تفکرات و استدالالات فلسفی در طول تاریخ و بررسی نسبت فلسفۀ هر دوره با علم و فرهنگ همان دوره از موضوعاتی است که در این مجموعه به آن پرداخته شده است.
جلد یکم «تاریخ فلسفه‌ی راتلج» با عنوان «از آغاز تا افلاطون» و به ویراستاری سی. سی. تایلور، به فلسفۀ یونانی اختصاص دارد و دوره‌ای از فلسفه‌ورزی را در بر می‌گیرد که شالودة فلسفۀ اروپایی در آن ریخته شد و بخشی از مهم‌ترین نظریات فلسفی شکل گرفت.
مقالات این مجلد عبارتند از: «پولیس و فرهنگ آن» نوشتۀ رابین اُزبرن، «ایونی‌ها» نوشتۀ مالکوم شوفیلد، «هراکلیت» نوشتۀ کاترین اُزبرن، «فیثاغورثی‌ها و الئایی‌ها» نوشتۀ ادوارد هوسی، «امپدوکلس» نوشتۀ م. ر. رایت، «آناکساگوراس و اتم‌باورها» نوشتۀ س. س. و. تایلور، «سوفسطایی‌ها» نوشتۀ ج. ب. کرفرد، «حساب، هندسه و علم اصوات موسیقی در یونان: از طالس تا افلاطون» نوشتۀ یان مولر، «سقراط و آغازگاه‌های فلسفه‌ی اخلاق» نوشتۀ هوگ ح. بنسون، «افلاطون: متافیزیک و شناخت‌شناسی» نوشتۀ رابرت هاینامان، «افلاطون: اخلاقیات و سیاست» آ. و. پرایس و «افلاطون: زیبایی‌شناسی و روان‌شناسی» نوشتۀ کریستوفر روه.
جلد یکمِ «تاریخ فلسفه‌ی راتلج» با ترجمۀ حسن مرتضوی در نشر چشمه منتشر شده است.
رتبۀ گودریدز: 86/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down