کتاب | علوم انسانی | زندگینامه و سفرنامه | زندگینامه و خاطرات | زندگی نامه من: خاطرات، خواب ها و تفکرات
زندگی نامه من: خاطرات، خواب ها و تفکرات شابک: 9786005733150 624 صفحه 875 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 500 زندگی نامه خاطرات، خواب تفکرات کارل گوستاو یونگ بهروز ذکا علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه زندگینامه و خاطرات

3,375,000 ریال 4,500,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ ششم

خاطرات، خواب‌ها و تفکرات یونگ در قالب کتابی با عنوان زندگی‌نامه من: خاطرات، خواب‌ها و تفکرات به چاپ رسیده است. این کتاب بسیار مناسب بحث و شناسایی روان پیچیده آدمی و چگونگی رویش و پویش آن از بدو خلقت تا امروز است.
یونگ در این اثر روایتی جذاب و تازه داشته و با استفاده از شیوه مخصوص مکتب روان‌شناسی خودش، تلاش کرده تا با نفوذ در روان انسان و به‌کارگیری هر آنچه بشر در طول تاریخ کسب کرده، لذت سفری جالب و عمیق را به خواننده بچشاند. عناوین فصول زندگی‌نامه من به این ترتیب است: نخستین سال‌های کودکی، سال‌های تحصیل در مدرسه، سال‌های دانشجویی، کار و کنکاش در زمینه روان‌پزشکی، زیگموند فروید، رویارویی با ناخودآگاه، آثار و نوشته‌ها، برج، سفرها، تصاویر خیال، پیرامون زندگی پس از مرگ، واپسین افکار.
در بخشی از کتاب زندگی‌نامه من می‌خوانید:
وقتی مردم می‌گویند آدمی فهمیده و فرهیخته هستی، پذیرفتن چنین سخنی برای چون منی مشکل می‌نماید. روزی روزگاری، رهگذری از کنار شطی عبور می‌کرد، لحظه‌ای درنگ کرد و با دولاّوراست کردن کمر خود توانست فقط به قدر کاسه‌ای کوچک از آن شط، آبی بردارد. ولی این مقدار آب در قیاس با خود آن شط چه چیزی می‌توانست باشد؟ من که تمامی آن شط نبودم و نخواهم بود، من فقط با لحظه‌ای درنگ کردن و با خم کردن کمر خود، موفق شدم مختصر آبی از آن‌جا بردارم. دیگرانی هم بودند که از کنار این شط عبور می‌کردند، شاید بسیاری از آنان هم فکر می‌کردند باید کاری بیش از این‌ها، صورت داد، ولی بیش از این کاری از دست من ساخته نبود. من هرگز در زمره آدم‌هائی نبوده‌ام که همواره فکر می‌کنند برای شکوفه کردن گل‌های گیلاس باید هم چنان در انتظار ماند و دست روی دست گذاشت.
در چنین شرایطی من در آن جا درنگ می‌کنم تا لااقل با چشمانی باز و تحسین‌آمیز شاهد آن باشم که به بینم در این مورد از دست طبیعت چه کاری می‌تواند ساخته باشد.

ادامه keyboard_arrow_down