کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | عمومی | عادت های اتمی
عادت های اتمی شابک: 9786008738701 272 صفحه 266 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 عادت اتمی جیمز کلییر هادی بهمنی علوم انسانی روانشناسی عمومی

1,365,000 ریال 1,950,000 ریال

ناشر: نوین

چاپ بیست و نهم

کتاب «عادت‌های انمی» نوشته «جیمز کلیر»
Atomic Habits
کتاب «عادت‌های اتمی» نوشته «جیمز کلیر» درباره تغییر و ترک عادت‌های بد است. همه‌ی ما در زندگی شخصی و اجتماعی مجموعه‌ای از عادت‌های خوب و بد داریم. اما گاهی بعضی از عادت‌ها برایمان آزاردهنده هستند. اما چگونه می‌توان این عادت‌های آزاردهنده را تغییر داد یا ترک‌شان کرد؟ جیمز کلیر در کتاب «عادت‌های اتمی» به این موضوع می‌پردازد. دقت داشته باشید: کتاب «عادت‌های اتمی» برای تغییر عادت‌های ریز و کوچک مناسب و کاربردی است. کلیر در کتاب با بیان الگویی می‌‌کوشد بیاموزد که عادت‌های نامناسب را شکست دهید و به جای آن عادت‌های خوب در زندگی‌تان ایجاد کنید و آن را توسعه بخشید. عادت‌های اتمی که کلیر از آن در کتابش یاد می‌کند، منظور عادت‌هایی است که دیگر قابلیت کوچکترشدن ندارند و به اصطلاح به آنها اتمی می‌گوید. کلیر می‌نویسد: «زمانی که سرانجام از فلات "پتانسیل نهفته" عبور می‌کنیم، دیگران آن را موفقیت یک شبه می‌نامند. جهان بیرونی به جای آن که کل این روند را ببیند، فقط مهیج‌ترین رخداد را می‌بیند؛ لیکن ما می‌دانیم کاری که از مدت‌ها قبل انجام داده‌ایم، زمانی که به نظر می‌رسید، هیچ پیشرفتی نکرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم، سبب می‌شود که امروز بتوانیم جهش کنیم.» سایت Barnes & Noble درباره کتاب نوشته است:
It will reshape the way you think about progress and success.
«این اثر شیوه‌ی تفکر شما به پیشرفت و موفقیت را تغییر می‌دهد.»
کتاب «عادت‌های اتمی» در دسته‌ی کتاب‌های خودیاری و موفقیت طبقه‌بندی می‌شود و برای علاقه‌مندان در زمینه موفقیت کمک‌کننده است. قابل ذکر است: کتاب «عادت‌های اتمی» از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و یو.اس.ای. تودی معرفی شده است. همچنین کتاب در فهرست پرفروش‌های آمازون هم قرار گرفته است.

درباره کتاب «عادت‌های اتمی»
کتاب با 6 بخش به توضیح موارد کاربردی برای تغییر و بهبود کیفیت زندگی می‌پردازد و با مفاهیمی ساده برای ایجاد تغییرات کوچک در زندگی افراد مناسب است و برای همه‌ی افراد قابل درک و اجراست. کتاب بیان می‌کند چگونه عادت‌های بد که ریز و کوچک هستند، در دراز مدت برای افراد مخرب می‌شوند. نویسنده اظهار می‌دارد، اگر هر عادت اتمی را یک درصد پیشرفت در نظر بگیریم و به عنوان قانون وارد زندگی کنیم، پس از مدتی با درصد قابل توجهی از پیشرفت مواجه می‌شویم.
در بخشی از کتاب «عادت‌های اتمی» آمده است:
«چک کردن رسانه اجتماعی کمکتان می‌کند تا احساس عشق‌ورزی داشته باشید و تماشای یوتیوب مجال می‌دهد تا نگرانی‌هایتان را به دست فراموشی بسپارید. عادت‌ها وقتی جذاب می‌شوند که آن‌ها را با احساس‌های مثبت مرتبط سازیم. ما می‌توانیم از این بینش بیشتر به نفعمان استفاده کنیم تا به ضررمان. چطور مغزمان را از نو برنامه‌ریزی کنیم تا از عادت‌های دشوار لذت ببرد؟ گاهی اوقات همه‌ی ما به تغییر خفیفی در قالب ذهنی نیاز داریم؛ برای مثال اغلب پیرامون کارهایی صحبت می‌کنیم که مجبوریم در زمان معینی انجام دهیم، برای رفتن به سر کار مجبورم زودتر بیدار شوم. برای رونق کسب وکارم مجبورم بیشتر تماس‌های فروش بگیرم. برای خانواده مجبورم شام درست کنم. اکنون فقط تغییر یک کلمه را مجسم سازید: "مجبور" نیستم، "می‌توانم". برای رفتن به سر کار می‌توانم بیدار شوم. برای رونق کسب وکارم، می‌توانم بیشتر تماس فروش بگیرم. برای خانواده‌ام می‌توانم شام درست کنم. با تغییر ساده یک کلمه، طرز نگرشتان را به هر رخداد عوض می‌کنید. به جای آنکه این رفتارها را باری بر دوش خود تصور کنید، آن‌ها را فرصت‌هایی برای خود می‌بینید. نکته کلیدی این است که هر دو شکل واقعیت، حقیقت دارد. شما مجبورید این کارها را انجام دهید و شما می‌توانید این کارها را انجام دهید. برای هر نوع قالب ذهنی‌ای که اختیار می‌کنیم، می‌شود شاهدی پیدا کرد.»

درباره نویسنده کتاب «عادت‌های اتمی»
جیمز کلیر نویسنده، سخنران، کارآفرین آمریکایی است. آکادمی عادت در آمریکا توسط جیمز کلیر تأسیس شده است. کلیر توانسته با نوشتن کتاب «عادت‌های اتمی» الهام‌بخش میلیون‌‌ها نفر در دنیا باشد. کلیر را بیشتر با عنوان سخنران می‌شناسند. او در کمپانی‌های شناخته شده‌ای مانند سیسکو، جنرال الکتریک، هوندا، اینتل، لینکدین، لولونمون، مک کینزی و بسیاری دیگر درباره عادت‌ها تغییر آنها و بهبود کیفیت زندگی سخنرانی کرده است تا بیشتر به افراد در سازمان‌ها کمک کرده باشد. جیمز کلیر کتاب «عادت‌های اتمی» را سال 2018 منتشر کرد و بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

درباره ترجمه فارسی کتاب «عادت‌های خوب»
کتاب «عادت‌های اتمی» در دو سال گذشته چندین بار توسط مترجمان ایرانی به فارسی ترجمه شده است.
زهرا صادقی کتاب را با عنوان «خرده عادت‌ها» به فارسی برگردانده و انتشارات میلکان آن را منتشر کرده است. هوشمند دهقان از نشر هورمزد، روزبه ملک‌زاده از نشر پردیس آباریس، مریم پهلوانی از انتشارات معیار علم و نغمه نورمحمدنوری از انتشارات آسو دیگر مترجمان کتاب هستند. همچنین محمد هادی آقاجانی از انتشارات دیموند بلورین، محمد علی‌نژاد از نشر دانش ماندگار عصر و هادی بهمنی از نشر نوین هم مترجمانی هستند که کتاب «عادت‌های اتمی» را به فارسی برگردانده‌اند. نسخه‌ی صوتی کتاب از ترجمه هادی بهمنی برای علاقه‌مندان به کتاب صوتی نیز منتشر شده است.

رتبه کتاب «عادت‌های خوب» در گودریدز: 4.36 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down