کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | روان کاوی | روانشناسی و کیمیاگری
روانشناسی و کیمیاگری شابک: 9789647468374 568 صفحه 977 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 400 روانشناسی کیمیاگری کارل گوستاو یونگ محمود بهروزی علوم انسانی روانشناسی روان کاوی

3,150,000 ریال 4,200,000 ریال

ناشر: جامی

چاپ نهم

روانشناسی و کیمیاگری (انسان و اسطوره‌هایش)
کند و کاوهای کارل گوستاو یونگ در رؤیاها و خیال‌ها، به قصد کشف رابطه آن‌ها با ناخودآگاه جمعی و نمادهای آیینی و اساطیری که به اعتقاد یونگ در ناخودآگاه همه آدمیان وجود دارند. یونگ در کتاب «روانشناسی و کیمیاگری (انسان و اسطوره‌هایش)» به شرح و توضیح یکی از مهمترین وجوه نظریاتش در روانشناسی، یعنی ناخودآگاه جمعی، می‌پردازد و این نظریه را با تحلیل رؤیاها و نمادهای کهنی که انسان امروزی نیز آن‌ها را در ناخودآگاه خود دارد تبیین می‌کند. به اعتقاد یونگ ناخودآگاه جمعی انسان‌ها واجد عناصری از اسطوره و آیین است و این عناصر دارای نیروهایی هستند که به رشد فردیت انسان‌ها کمک می‌کنند. یونگ بر این باور است که گام اول در راه رشد و پرورش فردیت، مواجهه با تاریکی‌ها و ناشناخته‌های درون خود است. در کتاب «روانشناسی و کیمیاگری» با یونگ به جهان رؤیاها و توهمات و به تاریکی‌های وجود خود، که به باور یونگ جایگاه کهن‌ترین عناصر نمادین است، سفر می‌کنیم. این سفر به اعتقاد یونگ سفری است که به روشنایی و شناخت خود منتهی می‌شود؛ سفری که پیوندی نمادین با کیمیاگری دارد و کیمیاگری و معناهای نمادین آن از جمله موضوعاتی است که در این کتاب از منظر روانشناسی به آن پرداخته شده است.
کتاب شامل چهار فصل است به نام‌های: «مقدمه‌ای بر مسائل مذهبی»، «نمادهای رویایی فرآیند فردیّت»، «برداشتی تاریخی از تفکّرات کیمیاگری» و «نمادینه‌سازی کیمیاوی در تاریخ ادیان».
کتاب «روانشناسی و کیمیاگری (انسان و اسطوره‌هایش)» با ترجمه محمود بهفروزی در نشر جامی منتشر شده است.
درباره نویسنده: کارل گوستاو یونگ (1961 – 1875)، روانپزشک، روانکاو و نظریه‌پرداز سوئیسی و بنیانگذار روانشناسی تحلیلی.

ادامه keyboard_arrow_down