کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | موفقیت | از خوب به عالی
از خوب به عالی شابک: 9789648148039 308 صفحه 457 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 2500 عالی جیم کالینز ناهید سپهر پور علوم انسانی روانشناسی موفقیت

1,185,000 ریال 1,580,000 ریال

ناشر: پیک آوین

چاپ سی و پنجم

کتاب «از خوب به عالی» نوشته «جیم کالینز»
Good to Great
کتاب «از خوب به عالی» نوشته «جیم کالینز» شما را برای روش‌های مؤثر و پیشرفت در کسب و کار یاری می‌کند. کارآفرینان و تاجرها همیشه در ذهن خود به شیوه‌های بهتر می‌اندیشند تا بتوانند کسب و کار خود را ارتقا بخشند. هر فرد یا مجموعه‌ای که فعالیت تجاری دارد، همواره با چالش‌های بسیاری روبه‌روست. چالش‌هایی که گاهی خطرناک هستند و ریسک تجارت در آنها زیاد است. بنابراین یک مجموعه تجاری موفق، با تحلیل و بررسی و برنامه‌ای صحیح سعی می‌کند؛ ریسک و خطر‌های شغلی را کمتر کرده یا به خوبی از چالش‌های آن عبور نماید. «جیم کالینز» از کسانی است که در تجارت موفق عمل کرده است. او در کتاب «از خوب به عالی» سعی می‌کند تجربیاتش را برای مخاطب بازگو کند. کالینز در شرکت‌های معتبر تجاری بسیاری در دنیا مشغول کار بوده و تجربه‌های زیادی در این زمینه دارد. او با گردآوری تجربیاتش در کتاب و ارائه راهکار مناسب برای شرکت‌ها سعی می‌کند زمینه پیشرفت آنها را فراهم آورد. کتاب «از خوب به عالی» برای مدیرانی که دوست دارند کسب و کارشان را ارتقا بخشند و از کیفیت بهتری در عملکرد شرکت برخوردار باشند سودمند است. قابل ذکر است: کتاب «از خوب به عالی» در دسته کتاب‌های مدیریت طبقه‌بندی می‌شود.
«وال استریت ژورنال» درباره کتاب «از خوب به عالی» می‌نویسد: « آقای کالینز در کتاب از خوب به عالی به دو پیام وسوسه‌انگیز اشاره می‌کند: این که افراد معمولی هم می‌توانند به سطح مدیریت عالی دست یابند و کسانی که اصول این کتاب را به کار ببرند، خواهند توانست موسساتی عالی و موفق را پدید آورند.»
مروری بر کتاب «از خوب به عالی»
کتاب با استناد علمی یک راهنمای کاربردی در حوزه مدیریت محسوب می‌شود. نویسنده با بررسی یازده شرکت در مدت زمان پانزده سال، فرایند مالی آنها را مورد مطالعه قرار می‌دهد. همچنین کالینز عوامل مؤثر و مهم در روند رشد و پیشرفت شرکت‌ها را بررسی می‌کند. این شرکت‌ها از بین پانصد مجموعه برگزیده شده‌اند. جیم کالینز ویژگی‌هایی را در این شرکت‌ها برجسته کرده و مواردی را برای مدیران بیان می‌کند.. مثلا می‌گوید: «افراد منضبط»، «تفکر منضبط» و «عملکرد منظم» برای پیشرفت شرکت‌ها ضروری و اثرگذار هستند.
کتاب «از خوب به عالی» دارای نه فصل است. عناوین هر فصل عبارتند از: «خوب دشمن عالی است»، «رهبری سطح پنجم»، «اول فرد»، «سپس هدف»، «با حقایق تلخ روبه‌رو شوید (با این حال، ایمان خود را از دست ندهید)»، «مفهوم خارپشتی (سادگی در چارچوب سه محور فکری)»، «فرهنگ نظم‌گرایی»، «شتاب‌دهنده‌های تکنولوژی»، «چرخه‌ رشد و چرخه‌ نابودی» و «از خوب به عالی تا رسیدن به پایداری» .
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: «اینجا، درست جلوی چشمانشان، پاسخ این سوال را دریافتند که چرا داشتند سهم خود را در بازار از دست می‌دادند و چه کاری در این باره از دستشان برمی‌آمد. آن‌ها این واقعیت‌ها را دوست نداشتند، برای همین فروشگاه را تعطیل کردند. سپس شرکت ای. اند پی. شروع به اجرای الگوی تغییر از یک استراتژی به استراتژی دیگر کرد و همیشه در حال جست‌وجوی راه‌حلی برای مشکلاتش بود... آیا این مربی‌ها بیش‌تر از تیم‌های دیگر برای ایجاد یک برنامه‌ی عالی زحمت می‌کشند؟ آیا آن‌ها سخت‌تر کار می‌کنند؟ در حقیقت، خیر. تمام دستیاران مربی‌ها شغل تمام وقت خارج از مربیگری دارند؛ مثل مهندسان، تکنسین‌های کامپیوتر، معلم‌ها و آن‌ها در اصل هیچ پولی دریافت نمی‌کنند و زمانی از وقت گران‌بهای خود را خارج از زندگی پرمشغله به آن اختصاص می‌دهند.»
درباره نویسنده کتاب «از خوب به عالی»
جیم کالینز سخنران انگیزشی و نویسنده آمریکایی است. او در سال 1958 به دنیا آمد. تحصیلات کالینز در رشته ریاضی و مدیریت از دانشگاه استنفورد بوده است. کالینز پس از تحصیلاتش در همان دانشگاه مشغول تدریس ‌شد. پس از چندی جیم کالینز عضو رسمی دانشکده بازرگانی دانشگاه استنفورد می‌شود. سپس از دانشگاه کلرادو دکترای افتخاری دریافت می‌کند. همچنین جیم کالینز موفق به دریافت جایزه استاد برجسته می‌شود.
کالینز کتاب «از خوب به عالی» را در سال 2001 منتشر کرد، که مورد استقبال فراوانی قرار گرفت و به سرعت به زبان‌های دیگری در دنیا ترجمه شد.
کتاب‌‌های دیگر کالینز عبارتند از: «ساختن برای ماندن»، «تعالی مبتنی بر انتخاب صحیح» و «قدرتمندان چگونه سقوط می‌کنند».
بهتر است بدانید: جیم کالینز در سال 2017 در کنار افرادی چون «مارک زاکربرگ»، «ریچارد برانسون» و «دونالد ترامپ» در لیست صد مغز زنده کسب و کار در جهان معرفی شده است.
درباره ترجمه فارسی کتاب «از خوب به عالی»
کتاب «از خوب به عالی» را مترجمان بسیاری در ایران ترجمه کرده‌اند. عنوان اصلی کتاب Good to Great: Why Some Companies Make the Leap...and Others Don't نام دارد.
نخستین ترجمه کتاب در سال 1383 توسط «انتشارات آوین» با ترجمه «ناهید سپهرپور» منتشر شد. بعد از مدتی «لیلا رضیئی» کتاب را تحت عنوان «از خوب به عالی: چرا برخی شرکت‌ها پیشرفت می‌کنند و برخی دیگر از پیشرفت باز می‌مانند؟» ترجمه کرد که «انتشارات آرایان» آن را به چاپ رسانید. «سمیرا (صدیقه) اشتری» مترجم دیگری است که در سال 1395 کتاب را با نام «از خوب به عالی، چرا برخی شرکت‌ها جهش می‌کنند و بعضی‌های دیگر نه» ترجمه کرد که کتاب از سوی «انتشارت هورمزد» چاپ و منتشر شد.
درسال 1396 «هنگامه خدابنده» از انتشارات «الماس پارسیان» کتاب را به فارسی برگرداند. از دیگر مترجمان کتاب می‌توان به «فاطمه باغستانی» اشاره کرد. ترجمه باغستانی از سوی «انتشارات نسل نو اندیش» به چاپ رسیده است. در سال 1397 هم ترجمه دیگری از کتاب، توسط «مهدی خیر اللهی» از «انتشارات افرا» با عنوان «بهتر از خوب» راهی بازار کتاب ایران شد.
قابل یادآوری است: فایل صوتی کتاب «از خوب به عالی» هم برای علاقه‌مندان به کتاب صوتی موجود است.
رتبه کتاب «از خوب به عالی» در گودریدز: 9/3 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم