همزاد شابک: 9789642091447 180 صفحه 269 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1500 همزاد فیودور داستایفسکی سروش حبیبی علوم انسانی ادبیات ادبیات روسیه

1,275,000 ریال 1,700,000 ریال

ناشر: ماهی

چاپ هجدهم

همزاد
داستان مواجه یک شخصیت در برابر خودش. شخصیتی که در بسیاری از شرایط زندگی روبروی خودش قرار می‌گیرد. عده‌ای او را متوهم و گروهی او را برخاسته از رئالیسم جادویی قرار می‌دهند. اما همزاد در نظر روانشناسی، بیماری است بیماری‌ای که به دلیل تنهایی و افسردگی فرد در آستانه‌ جنون قرار می‌گیرد.
آقای گالیادکین کارمند یکی از ادارات شهرش است. او با پیش‌خدمت خود خانم پتروشکا زندگی می‌کند. او برای رفتن به مهمانی مهمی کالسکه اجاره می‌کند و آبادی‌های شیک و فاخری می‌پوشد. در آنجاآقای گالیادکین همکاران و مدیرش را ملاقات می‌کند که هیچ دوست ندارد. داستان در مسیر تحول و جنون خواننده را در فضاهای متفاوت و با شدت پیش می‌برد که جالب توجه است.
شخصیت‌پردازی و نگاهی دقیق به وضعیت ذهنی جامعه آن زمان شوروی از ویژگی‌های فیودور داستایوفسکی در رمان‌هایش محسوب می‌شوند. او که زندگی پر فراز ونشیبی را تجربه کرد با. نگاهی موشکافانه جامعه پر التهاب قرن نوزدهم و پیامدهایش را چنان به تصویر کشید که هنوز هم تازه و خواندنی هستند.
قابل ذکر است، داستان «همزاد» که دومین اثر «فیودور داستایفسکی» در سال 1846 است تنها پس از پانزده روز از اولین اثر این نویسنده منتشر شد. او یکی از برجسته‌ترین نویسندگان روسی شناخته می‌شود که شخصیت‌های داستانش از مردمی بیمار و عصیان‌زده انتخاب ‌شده‌اند. نویسنده با این افراد در کنار وقایع زندگی داستان‌هایی با زمینه روانشناختی ساخته که بسیار تأثرگذار هستند. کتاب «همزاد» توسط «سروش حبیبی» به فارسی برگردانده شده است.
درباره نویسنده: فئودورمیلاویچ داستایفسكی،( 1821 ـ 1881 )نویسنده روسی، صاحب اثر «جنایت و مکافات»، «قمارباز»
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down