کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ جهان | توپ های ماه اوت
توپ های ماه اوت شابک: 9789642090273 544 صفحه 998 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور باربارا تاکمن محمد قائد علوم انسانی تاریخ تاریخ جهان

3,637,500 ریال 4,850,000 ریال

ناشر: ماهی

چاپ دهم

توپ‌های ماه اوت
اگر به روایت‌های غیر داستانی تاریخی علاقه‌مندید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب «توپ‌های ماه اوت» را بخوانید.کتابی آموزنده و جامع که وقایع جنگ را به تصویر می‌کشد. رویدادهایی از ماه اوت، نخستین ماهی که در آن جنگ جهانی اول آغاز می‌شود و تا چهار سال ادامه پیدا می‌کند. تصمیم دولت‌های اروپایی برای شروع جنگ و عملیات نظامی فرانسویان و بریتانیایی‌ها برای جلوگیری از پیشروی آلمان به خاک فرانسه از بخش‌های کتاب هستند. «باربارا تاکمن» در کتابش همچنین به سرگذشت و تفکرات افراد و دولتمردانی که در جنگ تأثیرگذار بودند پرداخته است. بیان اتفاقات، رخدادها و تصمیم‌گیری‌هایی که منجر به جنگ شد از دیگر ویژگی‌های کتاب است. قابل ذکر است کتاب «توپ‌های ماه اوت» مورد توجه و استقبال بسیاری از افراد منجمله جان اف. کندی رئیس جمهور پیشین امریکا قرار گرفت و او خواندنش را به همکاران خود پیشنهاد می‌کرد. ناگفته نماند: کتاب «توپ‌های ماه اوت» در سال 1963 در بخش آثار عمومی غیر داستانی برنده جایزه پولیتزر شد.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«منظره میدان جنگ پس از نبرد باورکردنی نبود، هزارها کشته همچنان سرپا بودند و تل کشته‌ها که روی هم تلنبار شده بود، مثل پشتبند دیوار آنها را در هوا نگه می‌داشت. افسران فارغ التحصیل دانشکده سن سیر با کلاه گرد که پری سفید بالای آن بود و دستکش‌های سفید به جنگ می‌رفتند؛ مردن با دستکش سفید را شیک می‌دانستند!» داستان «توپ‌های ماه اوت» توسط «محمد قائد» به فارسی ترجمه شده است.

درباره نویسنده: باربارا ورتهایم تاکمن ( 1912 ـ 1989 ) تاریخ‌نگار و نویسنده آمریکایی، صاحب اثر «برج فرازان»

ادامه keyboard_arrow_down