کتاب | علوم انسانی | فلسفه | غرب | تاریخ فلسفه راتلج جلد 6
تاریخ فلسفه راتلج جلد 6 شابک: 9786002296887 600 صفحه 676 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 500 تاریخ فلسفه راتلج گروه نویسندگان حسن مرتضوی علوم انسانی فلسفه غرب

2,465,000 ریال 2,900,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ هفتم

تاریخ فلسفه‌ی راتلج – جلد ششم: عصر ایده‌آلیسم آلمانی
«تاریخ فلسفه‌ی راتلج» مجموعه‌ای است که در آن به تاریخ تحولات فلسفی غرب از آغاز، یعنی دورة پیش از میلاد، تا روزگار معاصر پرداخته شده است. در این مجموعه هم از جریانهای فلسفی مهم و تأثیرگذار و فلاسفه بزرگ سخن رفته است و هم از جریانها و فلاسفه حاشیه‌ای‌تر. چگونگی شکل‌گیری و افول یک جریان فلسفی و نیز نحوة پدید آمدن تفکرات و استدالالات فلسفی در طول تاریخ و بررسی نسبت فلسفه هر دوره با علم و فرهنگ همان دوره از موضوعاتی است که در این مجموعه به آن پرداخته شده است.
جلد ششم «تاریخ فلسفه‌ی راتلج» با عنوان «عصر ایده‌آلیسم آلمانی» به یکی از دوره‌های مهم و پویای تاریخ فلسفه اختصاص دارد؛ دوره‌ای که با اندیشه‌های کانت آغاز می‌شود و فلاسفه‌ای مهم و جریان‌ساز را در دل خود می‌پرورد.
ویراستاران این مجلد رابرت سی. سولومون و کاتلین م. هیگینز هستند. کتاب شامل یازده مقاله است که عبارتند از: «از لایبنیتس تا کانت» نوشته لوییس وایت بک، «انقلاب کوپرنیکی کانت» نوشته دانیل بونواک، «فلسفه‌ی اخلاق و سیاستِ کانت» نوشته دون بکر، «کانت: نقد قوه‌ی حکم» نوشته پاتریک گاردینر، «فیشته و شلینگ: دوره‌ی ینا» نوشته دانیل بریازیل، «پدیدارشناسی روح هگل» نوشته رابرت سی. سولومون، «منطق هگل و فلسفه‌ی ذهن» نوشته ویلیام دو وریه، «هگل، روح و سیاست» نوشته لئو راوش، «هگلی‌های جوان، فویرباخ و مارکس» نوشته رابرت نولا، «آرتور شوپنهاور» نوشته کاتلین م. هیگینز و «نومیدی نظرورزانه‌ی کی‌یرکگور» نوشته جودیت باتلر.
جلد ششم «تاریخ فلسفه‌ی راتلج» با ترجمه حسن مرتضوی در نشر چشمه منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down