کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات عرب | آخرین انار دنیا رقعی
آخرین انار دنیا رقعی شابک: 9789643808778 392 صفحه 385 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 آخرین انار دنیا رقعی بختیار علی مریوان حلبچه ای علوم انسانی ادبیات ادبیات عرب

1,200,000 ریال 1,600,000 ریال

ناشر: ثالث

چاپ بیست و یکم

آخرین انار دنیا
The Last Pomegranate of
the World

«آخرین انار دنیا» رمانی قدرتمند و تکنیکی است که خواننده را با خود همراه می‌سازد. مرگ و زندگی، خیانت، تنهایی، زیبایی همگی در دل جنگ و تبعات آن به گونه‌ای شگفت‌انگیزی روایت می‌شوند. روایت رمان برپایی رئالیسم جادویی شکل گرفته است.

در داستان همزمان با شخصیت اصلی چند شخصیت فرعی هم وجود دارد که به جذابیت داستان افزوده است.
«ماجرای رمان درباره فردی به نام «مظفر صبحگاهی» است. مظفر 21 سال از بهترین سال‌های عمرش را در زندانی وسط بیابان گذرانده است. او قبل از اسارتش فرزند خود «سرایس صبحگاهی» را به شخصی به نام یعقوب صنوبر می‌سپارد. حالا پس از اسارت روایتی از خود، اطرافیان و پسرش را برای خواننده بازگو می‌کند تا اینکه متوجه می‌شود سریاس وجود ندارد و... در کنار این داستان، خواننده با محمد دل شیشه و خواهران سپید مواجه می شود. محمد دل‌شیشه کسی است که انار شیشه‌ای دارد و می‌خواهد راز انار را کشف کند که در مسیر کشف طوفان و سیلابی به پا می‌شود و او را به خواهران سپید می‌رساند. اتفاقات و ماجراهای عجیب دیگری نیز وجود دارند که خواننده از خواندن آن لذت می‌برد. ناگفته نماند:رمان «آخرین انار دنیا» از نظر منتقدان بهترین و کاملترین رمان کرد محسوب می‌شود. کتاب، تا‌کنون ‌به ‌زبان‌های‌ آلمانی‌، روسی‌، انگلیسی‌، عربی، یونانی‌، ترکی ‌و ‌اخیراً هم ‌اسپانیایی ‌برگردان ‌شده ‌و ‌هنوز ‌هم‌ در ‌نشریات ‌ادبی‌ دنیا ‌نقدهایی ‌درباره‌اش نوشته می‌شود. رمان توسط «مریوان حلبچه‌ای» به فارسی برگردانده شده است.

درباره نویسنده: بختیار علی نویسنده کرد اهل عراق صاحب اثر «دریاس و جسدها»
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down