کتاب | نوجوان | نوجوان | داستان نوجوان | رمان های بزرگ جهان: زنان کوچک
رمان های بزرگ جهان: زنان کوچک شابک: 9786002531650 240 صفحه 229 گرم قطع: جيبی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 رمان بزرگ جهان: زنان کوچک لوئیزا می الکوت پروین ادیب نوجوان نوجوان داستان نوجوان

337,500 ریال 450,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ چهارم

کتاب «زنان کوچک» نوشته «لوئیزا می الکات»
Little women

کتاب «زنان کوچک» نوشته «لوئیزا می الکات» داستانی عاطفی و ماجراجویانه دارد و برای نوجوانان یک پیشنهاد خواندنی است. داستان با ماجراهای جذابش به نوجوانان عزیز تلاش و کوشش در دوران سخت را می‌آموزد. «زنان کوچک» رمان بلندی از «لوئیزا می الکات» نویسنده آمریکایی است که تاکنون به بیش از 50 زبان در دنیا ترجمه شده است و مورد توجه خوانندگان بسیاری قرار دارد. داستان در مورد زندگی 4 خواهر به نام‌های «مگ، جو، بت و ایمی مارچ» به همراه مادرشان است. افراد این خانواده مهربان و عاشق زندگی هستند. شاید بهتر باشد بدانید: داستان، الهامی از سرنوشت واقعی «لوئیزا می الکوت» و خواهرانش است. ماجرای داستان به اوایل قرن نوزدهم میلادی مربوط می‌شود. از داستان زنان کوچک نمایش موزیکال، اپرا انیمیشن و فیلم‌های بسیاری ساخته شده است.
«لوئیزا می الکوت» خواننده را به گونه‌ای با داستان همراه می‌کند که حس دوستی و نزدیکی را با شخصیت‌ها می‌سازد. از داستان «زنان کوچک» اثر به یادماندنی مکتب رمانتیسم اقتباس‌های بسیاری در قالب فیلم سینمایی صورت گرفته است. همچنین کارتونی هم توسط ژاپن در 48 قسمت ساخته شد. انیمیشن ژاپنی در ایران به فارسی دوبله شد و یکی از خاطره‌انگیزترین کارتون‌های خارجی و نوستالژیک محسوب می‌شود. در دوبله فارسی انیمیشین نام شخصیت جو به کتی تغییر کرده است.
آخرین اقتباس سینمایی از داستان زنان کوچک به کارگردانی گرتا گرویگ سال 2019 بود که بسیار مورد استقبال قرارگرفته است.

درباره کتاب «زنان کوچک»
زنان کوچک قصه خانواده مارچ است که قبلاً پولدار بوده‌اند، اما حالا وضعیت مالی خوبی ندارند. پدرشان برای کمک به سربازان وطن به جنگ‌های داخلی امریکا رفته است. اما خانم مارچ که زنی صبور و دوراندیش است، سعی می‌کند علاوه بر زندگی خود و دخترانش به مردم محتاج هم یاری و کمک برساند. او این روحیه حمایت‌گری را به فرزندان خود یاد می‌دهد. هر یک از شخصیت‌ها در طی این مرحله از زندگی دچار مشکلات و مسائلی هستند که بر جذابیت و کشش داستان افزوده می‌شود. مادر با همه سختی‌ها و کشمکش‌ها به دخترانش یاد می‌دهد راه حلی برای مشکلات پیدا کنند. دختران که چشم انتظار آمدن پدر هستند؛ گاهی صمیمیت‌شان تبدیل به دعوا شده و از یکدیگر عصبانی می‌شوند. در شهر بیشتر افراد با تلاش و خودکفایی خانواده‌ دوست داشتنی مارچ آشنا هستند. اما انتظار و مشکلات گاهی دردسرساز می‌شوند!
در بخشی از داستان زیبای «زنان کوچک» می‌خوانیم:
«همه به طرف بخاری رفتند. مادر روی صندلی بزرگ نشست و بت روی زمین کنار پایش، مگ و ایمی روی دسته‌ها و جو به پشتی صندلی تکیه داد تا اگر نامه متاثرکننده بود کسی متوجه احساساتش نشود. آن روزها کم‌تر نامه‌ای نوشته می‌شد که متاثرکننده نباشد، به خصوص نامه‌هایی که از طرف پدرها فرستاده می‌‍‌‌شد. در این نامه‌، خیلی کم درباره‌ی سختی‌ها، خطرها و یا دلتنگی‌ها نوشته شده بود. این نامه‌ای بود سراسر امید و خوشحالی، پر از توصیف‌های زنده از زندگی در اردوگاه، پیشروی‌ها و اخبار ارتش. فقط در انتهای نامه، احساسات پدرانه غلیان کرده و با آرزوی بازگشت به خانه و دیدن دوباره‌ی دخترهایشان نامه را تمام کرده بود. به آن‌ها بگو خیلی دوست‌شان دارم و از طرف من همه‌شان را ببوس. بهشان بگو روزها در فکرشان هستم و شب‌ها برای‌شان دعا می‌کنم و عشق و محبت آن‌ها دلم را گرم و خاطرم را آسوده می‌کند.»


درباره نویسنده کتاب «زنان کوچک»
لوئیزا می الکات نویسنده آمریکایی است. او سال 1832 در «ژرمن تاون فیلادلفیای» به دنیا آمد. لوییزا سه خواهر داشت که الهام‌بخش نام‌های رمانش بودند. هنگامی‌که لوییزا کودک بود خانواده او به بوستون آمدند و ادامه زندگی لوئیزا در این شهر بود. او خانواده فقیری داشت و همیشه با کارهایی مانند آموزش کودکان و خدمتکاری سعی می‌کرد به خانواده‌اش کمک کند.
لوئیزا بسیار به نویسندگی علاقه داشت و شعر و داستان‌هایی کوتاه می‌نوشت و در روزنامه‌ها چاپ می‌کرد. الکوت در دوران جنگ داخلی آمریکا پرستار بیمارستان شد و از آنجا نامه‌هایی برای خانواده‌اش می‌نوشت. او پس از جنگ نامه‌هایش را با نام مجموعه «شرح یبمارستان» منتشر کرد. الکوت به حوزه کودک هم علاقه داشت و توانست سردیبر مجله‌ای در حوزه کودکان شود.
از دیگر آثار «لوئیزا می الکوت» می‌توان به «مردان کوچک»، «همسران خوب» و «پسران جو» اشاره کرد.

لوئیزا می الکوت سال 1888 در ایالت ماساچوست آمریکا از دنیا رفت.

درباره ترجمه فارسی کتاب «زنان کوچک»
کتاب «زنان کوچک» توسط «کیوان عبیدی آشتیانی» به فارسی برگردانده شده است. ترجمه «عبیدی آشتیانی» را انتشارات افق برای نوجوانان منتشرکرده است. «شایسته ابراهیمی» از انتشارات زنبور، «فرزین مروارید» از انتشارات قدیانی، «معصومه آقاپور» از انتشارات سفیر دیگر مترجمان کتاب هستند. همچنین کتاب «زنان کوچک» توسط «راضیه ابراهیمی» از انتشارات شهر و «حمیده کاشی» از انتشارات گوهر اندیشه هم به فارسی ترجمه شده است. «پروین ادیب» نیز دیگر مترجم کتاب است که کتاب را به فارسی برگردانده است.
یادآوری می‌شود ترجمه ادیب خلاصه‌ای از داستان «زنان کوچک» است که از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه برای نوجوانان عزیز منتشر شده است.
نسخه در دسترس شما نوجوانان عزیز ترجمه «پروین ادیب» از نشر کتاب پارسه است.

رتبه کتاب «زنان کوچک» در گودریدز: 4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down