کتاب | علوم انسانی | فلسفه | غرب | در باب طبیعت انسان
در باب طبیعت انسان شابک: 9789642132218 96 صفحه 154 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 طبیعت انسان آرتور شوپنهاور رضا ولی یاری علوم انسانی فلسفه غرب

539,500 ریال 650,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ دوازدهم

در باب طبیعت انسان
مقالاتی از آرتور شوپنهاور دربارة اخلاق، سیاست، طبیعت انسان، اختیار و تقدیر و دیگر موضوعاتی که انسان همواره در زندگی اجتماعی و فردی خود با آنها درگیر است. شوپنهاور در نوشته‌هایی که در کتاب در باب طبیعت انسان از او گردآوری شده است به شیوة صریح خاص خودش دیدگاه‌ها و تأملات خود را دربارة موضوعات مختلف مربوط به اخلاق فردی و زیست اجتماعی و سیاسی انسانها بیان می‌کند و مخاطب را به تأملی دوباره دربارة مفاهیمی وامی‌دارد که چه بسا آشنا به نظر برسند، اما شوپنهاور از منظری متفاوت به این مفاهیم آشنا می‌نگرد.
در باب طبیعت انسان مجموعه‌ای است از نوشته‌هایی که چنانکه تامس بِیلی ساندرز، مترجم انگلیسی آنها، در آغاز کتاب توضیح داده است، برگرفته از فصل‌های دو کتاب در باب اخلاق و در باب سیاست و نیز بخشی از متعلقات شوپنهاور و نوشته‌هایی از اوست که پس از مرگش منتشر شده‌اند. ساندرز در ویراست خود از آن آثار شوپنهاور، فصل‌های اصلی را بخش‌بندی کرده و برای هر بخش نیز عنوانی گذاشته است. در منتخبی که ساندرز این چنین از چند اثر شوپنهاور فراهم کرده، طبیعت انسان از وجوه گوناگون بررسی شده است و به همین دلیل ساندرز عنوان در باب طبیعت انسان را برای این مجموعه انتخاب کرده که به حال و هوای آن بخورد.
کتاب شامل دیباچه‌ی ساندرز و شش بخش است با عنوانهای: «طبیعت بشری»، «حکومت»، «اراده‌ی آزاد و تقدیرباوری»، «شخصیت»، «غریزه‌ی اخلاقی» و «تأملات اخلاقی».
کتاب در باب طبیعت انسان با ترجمة رضا ولی‌یاری در نشر مرکز منتشر شده است.
دربارة نویسنده: آرتور شوپنهاور (1860 – 1788)، فیلسوف آلمانی.

ادامه keyboard_arrow_down