کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | عمومی | سفر روح
سفر روح شابک: 9789647253765 344 صفحه 389 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 3000 مایکل نیوتن محمود دانایی علوم انسانی روانشناسی عمومی

971,250 ریال 1,295,000 ریال

ناشر: جیحون‏

چاپ سی و سوم

کتاب «سفر روح» نوشته «مایکل نیوتون»
سیری در جهان‌های معنوی دیدار از طبقات مختلف برزخ با هیپنوتیزم
کتاب «سفر روح» نوشته مایکل نیوتون را می‌توان اثری هیجان‌انگیز درباره روح نامید. اثر درباره وضعیتی حرف می‌زند که سالهاست مورد پرسش بشر بوده است. بارها انسان‌ها در طول زندگی‌شان به موضوع روح پس از مرگ اندیشیده‌‌اند. به راستی با مرگ انسان روح چه وضعیتی خواهد داشت؟ روح چگونه است و به کجا می‌رود؟ آیا آنچه در مورد حالات روح تا کنون شنیده‌ایم صحت دارد؟ هزاران پرسش در ذهن انسان‌ها وجود دارد که پاسخش نامعلوم است.
مایکل نیوتون نتیجه تحقیقاتش را در دو کتاب گردآوری کرده است. نیوتون بیشتر توجه و تمرکز تحقیقاتش را به حال‌های مختلف روان و روح معطوف کرده است. او در مدت زمان سی سال که برای درمان بیماران صرف کرده، مواردی از تجربیات بیماران به دست آورده است. نیوتون حاصل تحقیقاتش را ابتدا از راه تدریس در دانشگاه‌های امریکا و سمینارهای گوناگون در اختیار افراد علاقه‌مندان قرار داد. دکتر مایکل نیوتون در دو کتاب به دسته‌بندی حالات روحی انسان پرداخت. کتاب «سفر روح» و کتاب «سرنوشت ارواح» نتیجه تحقیقات چندین ساله دکتر نیوتون هستند. این کتاب‌ها بر آموزه‌های دینی از ادیان مختلف استوار است.کتاب «سفر روح» در واقع نفی پوچ‌گرایی است. کتاب به اینکه خداوندی مهربان و توانا بر هستی و کائنات حاکم است اعتقاد دارد. دیگر اینکه نیوتون ذکر می‌کند، دنیای دیگری به غیر از دنیای مادی وجود دارد که لطیف‌تر است.
قابل ذکر است: از نظر دین اسلام و نظریات علمای دینی از گذشته تا اکنون، بازگشت به آخرت فقط از طریق معاد امکان‌پذیر است. علمای دینی هرگونه تغییر شکلی نسبت به این مسأله را باطل می‌دانند. همچنین ملاصدرا در کتاب «اسفار» با دلایل مستدل ردی بر بطلان تناسخ می‌دهد. همچنین حاج ملاهادی سبزواری در «شرح منظومه» نیز با ادله‌ای تناسخ را مردود می‌داند. (تناسخ ریشه در ادیانی مانند بوداگرایی، هندوگرایی و... دارد و به معنای تولد دوباره پس از مرگ است.)

مروری بر کتاب «سفر روح»
کتاب «سفر روح» درباره عالم پس از مرگ نوشته شده است. اینکه انسانها چقدر از مرگ می‌ترسند. مخصوصا زمانی که انسان به پیری می‌شود. در سنین جوانی کمتر افراد دلواپس مرگ هستند. اما هر چه قدر سن ما افزایش می‌یابد ترس از مرگ هم افزدوه می‌شود. آیا پس از مرگ تمام ارتباط و وابستگی‌های انسان به خانواده و اطرافیانش قطع می‌شود؟ انسان در این اندیشه به سر می‌برد که مرگ پایان وابستگی است؟ آیا مرگ افراد اهداف و آرزوهای مادی‌شان را از بین می‌برد یا ارتباطی باقی می‌ماند! «سفر روح» بیان می‌کند: اشخاص مذهبی هم از مرگ می‌ترسند. مبادا که موجودیتشان با مرگ تمام شود. پس ترس از مرگ موضوعی همگانی است. اما نیرویی در درون انسان‌ها به آنها قدرت می‌دهد. نیرویی که به جهان پس از مرگ وابسته است. همین امر، اعتقاد به روح در انسان را قوت می‌بخشد. البته که اسرار زندگی پس از مرگ بسیار ناشناخته هستند. اما «سفر روح» بیان می‌کند، اگر به رابطه بین مغز و روح آگاه شویم نکاتی را می‌توانیم بفهمیم. «سفر روح» قدمت پرسش‌های بشر از روح را می‌داند و به آن اشاره می‌کند. به همین سبب، اسرار پس از مرگ را در شناختن روح پنهان میسر می‌داند. در واقع «سفر روح» مرگ را پایان زندگی نمی‌داند.

درباره مایکل نیوتون، نویسنده کتاب «سفر روح»
مایکل نیوتون روانشناس و محقق آمریکایی است. او در سال 1931 متولد شده است و دکترای روانشناسی مشاوره دارد. همچنین فوق لیسانس هیپنوتیزم است و عضو انجمن مشاوره آمریکا. نیوتون مدتی به سمت معلم در دانشکده موسسات آموزش عالی تدریس می‌کرده است. پس از چند سال دکتر مایکل نیوتون مهارتش را در تکنیک‌های رگرسیون گسترش داد. هدف او از این مهارت این بود که، بتواند سوژه‌های هیپنوتیزم را از خاطرات زندگی گذشته عبور دهد. نیوتون قصد داشت از خاطرات فراتر رود تا به تجربه روح معنا بخشد. او با تکنیک رگرسیون در شناخت رمز و راز زندگی پس از مرگ و اسرار زندگی کوشش کرده است.

درباره ترجمه فارسی کتاب «سفر روح»
کتاب «سفر روح» با عنوان فرعی «سیری در جهان‌های معنوی دیدار از طبقات مختلف برزخ با هیپنوتیزم» را «محمود دانایی» به فارسی ترجمه کرده است. نسخه صوتی اثر هم موجود است. دو نسخه صوتی از کتاب وجود دارد. یک نسخه صوتی توسط آسمان مصطفایی از نشر جیحون منتشر شده است. نسخه صوتی دیگری هم توسط انتشارات نیکو نشر در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد. ترجمه «محمود دانایی» از کتاب «سفر روح» (سیری در جهان‌های معنوی دیدار از طبقات مختلف برزخ با هیپنوتیزم) برگردانی روان و ساده دارد و توسط انتشارات جیحون منتشر شده است.

رتبه کتاب «سفر روح» در گودریدز: 4/3 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم