کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | روان کاوی | روانکاوی و دین
روانکاوی و دین شابک: 9789645881014 152 صفحه 168 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 440 روانکاوی اریک فروم آرسن نظریان علوم انسانی روانشناسی روان کاوی

665,000 ریال 950,000 ریال

ناشر: مروارید

چاپ چهاردهم

روانکاوی و دین
پیشرفت علم و تکنولوژی و بهبود زندگی و بالا رفتن سطح رفاه بر اثر این پیشرفت، آیا زندگی معنوی انسان‌ها را هم ارتقا داد و آرمان‌های اخلاقی و انسانی آن‌ها را محقق کرد؟ پاسخ اریک فروم به این پرسش منفی است. اریک فروم در کتاب «روانکاوی و دین» از فقدان آرامش روحی و روانی و نبودِ عشق و انسان‌دوستی و عدالت در عصر تکنولوژی سخن می‌گوید و معتقد است تکنولوژی اگرچه زندگی انسان‌ها را از جهاتی بهبود بخشیده اما کمکی به رفع مشکلات روحی و روانی انسان‌ها نکرده و جهان بر اثر پیشرفت علم و تکنولوژی به جهانی انسانی‌تر بدل نشده است. فروم در این کتاب از منظری روانکاوانه به دین می‌پردازد و از رابطه روانکاوی و دین و از نقش و جایگاه آن‌ها در عصر پیشرفت تکنولوژی سخن می‌گوید و مسئولیت انسانی و اخلاقی روانکاوی و دین را در قبال انسان ماشین‌زده و ماشینی‌شده یادآور می‌شود. فروم معتقد است که روانکاوی باید به جای همساز کردن مردم با زندگی ماشینی، با بحران معنوی و اخلاقیِ پدیدآمده بر اثر این نوع زندگی مقابله کند. او مسئولیت دین را هم مقابله با همین بحران می‌داند.
کتاب شامل پیشگفتار و پنج فصل است به نام‌های: «طرح مسأله»، «فروید و یونگ»، «تجزیه و تحلیل برخی از انواع تجربه دینی»، «روانکاوی به مثابه پزشکی روح» و «آیا روانکاوی تهدیدی برای دین به شما می‌رود؟».
«روانکاوی و دین» با ترجمه و مقدمه آرسن نظریان در انتشارات مُروارید منتشر شده است.
درباره نویسنده: اریک فروم (1980 – 1900)، روانشناس اجتماعی، روانکاو، جامعه‌شناس و فیلسوف آلمانی - امریکایی.
رتبه گودریدز: 4/04 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down