کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | زنان | 13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی دهند
13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی دهند شابک: 9786226829137 416 صفحه 395 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 کاری زنان دارای انجام دهند ایمی مورین منصور بیگدلی علوم انسانی جامعه شناسی زنان

1,087,500 ریال 1,450,000 ریال

ناشر: بهار سبز

چاپ هفدهم

کتاب «13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند» نوشته «ایمی مورین»
13 Things Mentally Strong Women Don't Do
کتاب «13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند» نوشته «ایمی مورین» به مهارت‌های زنان در زندگی اختصاص دارد. بارها از اخبار رسانه‌ها و تیتر روزنامه‌ها دربارة زنانی شجاع مطلب شنیده و خوانده‌ایم. زنانی که در بستر جامعه خود کارهای مهمی انجام داده‌اند و سبب تغییرات شگرفی شده‌اند. «ایمی مورن» در کتاب «13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند» به فمینیسم توجه بیشتری نشان می‌دهد. در واقع مورن با نگاهی به فمینسم می‌کوشد؛ تا زنان دارای قدرت ذهنی را به مخاطبانش نشان دهد. زنانی که به واسطه قدرتمندی و شجاعتشان توانسته‌اند تغییراتی را ایجاد کنند. شاید بسیاری از شما خوانندنگان گرامی، جنبش #من‌ـ‌هم را به خاطر داشته باشید. جنبشی دربارة تجاوز جنسی که سبب هوشیاری بسیاری از زنان در جوامع مختلف شد. بسیاری از زنان از زمان شکل‌گیری جنبش در تلاش بودند، تا صدای خود را به دیگر زنان برسانند و آنان را ترغیب به صحبت کنند. «ایمی مورن» در کتابش بیان می‌کند که منظور از فمینیسم چیست؟ و چه چیزهایی برای جنبش‌هایی نظیر آن نیاز است. همچنین او در کتاب «13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند» به قدرت ذهنی زنان اشاره می‌کند. موضوعی که در شجاعت زنان تأثیر بسیاری دارد و سبب حرکت افراد می‌شود. همانطور که جنبش #من‌ـ‌هم در جوامع تلاش می‌کرد تا زنان با قدرت ذهنی بالاتر و بهتری بتوانند به صحبت درباره آزارهایشان بپردازند و هراسی نداشته باشند. بهتر است بدانید: Booklist درباره کتاب «13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند نوشته است:
More than lists of feelings and behaviors to avoid, each of Morin's points leads into a good examination of the whys and the issues.
«چیزی بیشتر از لیستی از احساسات و رفتارهایی که باید از آنها پرهیز کرد. هر کدام از نکات مورین به بررسی خوبی از چراها و مسائل منجر می شود.»
مروری بر کتاب «13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند»
در کتاب «13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند» با قدرت ذهنی آشنا می‌شویم. «ایمی مورن» تکنیک‌هایی را برای ساخت عضلة ذهنی در کتاب برای خواننده نشان می‌دهد. این تکنیک‌ها اگرچه مهم و کاربردی هستند؛ اما نویسنده آموزش کارهایی که نباید انجام داد را نیز برای مخاطب ارائه کرده است. در واقع «13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند» به باید‌ها و نبایدهای ذهن توجه می‌کند. کتاب توضیحی درباره قدرت ذهنی و نقش آن در زندگی زنان را بیان می‌کند و به مباحث مهم دیگری در کنارش می‌پردازد. مسائلی مانند فشارهای اجتماعی، مقایسه‌هایی که در جامعه صورت می‌گیرد و همچنین به رویکرد رسانه‌ها نیز نگاهی می‌اندازد. از موارد دیگر کتاب، تجربه‌های افراد واقعی است. زنانی که ناگفته‌هایی داشته‌اند. افرادی از سراسر دنیا با فرهنگ‌های متفاوت که به بیان تجربیاتشان پرداخته‌اند. مورن به نکته جالب و قابل توجه‌ای در کتاب «13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند» اشاره می‌کند. او بیان می‌کند زنانی که دارای ذهنی قوی بوده و سالم هستند؛ اصراری در رسیدن به کمال ندارند. همچنین این زنان اغلب، از مقایسه خود با دیگران پرهیز می‌کنند. زنان دارای قدرت ذهنی همچنین، برای رسیدن به اهداف خود شک و تردید را از خودشان دور کرده و به آن اهمیتی نمی‌دهند. در واقع کتاب «13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند» برای ذهن قدرتمند داشتن و بهبود زندگی زنان نوشته شده است. نویسنده بدین وسیله تلاش کرده، هر زنی پایه و اساسی را در زندگی برای خود در نظر گرفته و آن را تقویت نماید. پایه و اساسی که در جامعه هم به میزان زیادی اثر گذار خواهد بود.
درباره نویسنده کتاب «13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند»
ایمی مورن سخنران، روان درمانگر و مربی قدرت ذهنی است. مورن با سخنرانی‌هایش مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. او کسی بود که در تمام زمان‌ها سخنرانی‌های جذابی در TEDx برگزار می‌کرد و از محبوبیت خوبی برخوردار شده بود. ایمی مورن در Psychology Today،Forbes همچنین Inc به صورت مداوم فعالیت و همکاری دارد. مورن در مقام مشاور والدین در Verywell نیز کار می‌کند. ناگفته نماند: ایمی مورن یکی از نویسنده‌های پر فروش هم محسوب می‌شود. تاکنون بیش از 50 میلیون نفر مقاله «13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند» را مشاهده کرده‌اند.
درباره ترجمه فارسی «13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند»
عنوان اصلی کتاب 13 Things mentally Strong Women Don't Do نام دارد. «منصور بیگدلی» کتاب «13کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند» را برای علاقه‌مندان به فارسی برگردانده است. چاپ و نشر کتاب «13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند» را انتشارات بهار سبز به عهده داشته است.

رتبه کتاب «13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند» در گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده