شاعر آینه ها شابک: 9789644160509 342 صفحه 475 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور شاعر آینه محمد رضا شفیعی کدکنی علوم انسانی نظریه و نقد ادبی شرح و تفسیر متون کهن

840,000 ریال 1,050,000 ریال

ناشر: آگاه

چاپ دوازدهم

شاعر آینه‌ها
کتابی از محمدرضا شفیعی کدکنی درباره اشعار بیدل دهلوی و بررسی سبک هندی از خلال این اشعار، به همراه گزیده‌ای از غزلیات و رباعیات بیدل که از مهمترین شاعران سبک هندی است و از نمایندگان طراز اول این سبک.
شفیعی کدکنی که ادبیات کلاسیک فارسی تخصص اوست در کتاب شاعر آینه‌ها کلیدی فراهم آورده است تا مخاطب با آن بتواند به دنیای تصاویر پیچیده شعرهای بیدل دهلوی وارد شود.
کتاب در واقع مجموعه‌ای است از یادداشت‌های شفیعی کدکنی درباره بیدل که چنانکه او خود در مقدمه می‌گوید آنها را در زمانهای مختلف نوشته بوده است و البته یکی از این یادداشت‌ها هم ترجمه بخشی از تحقیق پروفسور یری بچکا است که شفیعی کدکنی آن را به دلیل اطلاعاتی که این نوشته درباره موقعیت بیدل در قلمرو تحقیقات ادیبان ماوراء‌النهری و ایرانشناسانِ شوروی به دست می‌دهد ترجمه کرده است. بعضی از یادداشت‌های کتاب شاعر آینه‌ها پیش از آمدن در این کتاب در نشریات چاپ شده بوده‌اند.
کتاب از نُه بخش تشکیل شده است با عنوان‌های: بیدل دهلوی، نقد بیدل، سبک‌شناسی شعر بیدل، مصراع: دریچه آشنایی با بیدل، بیدل و بیدل‌گرایان، حافظ و بیدل در محیط ادبی ماوراءِ‌النهر در قرن نوزدهم، غزلها، رباعی‌ها و فرهنگ تداعی‌ها(خوشه‌های خیال یا شبکه تصویرها) که این بخش پایانی به معرفی و توضیح کلیدواژه‌هایی اختصاص دارد که معرف مضامین اصلی شعر بیدل و سنت ادبی‌ای هستند که او در دل آن رشد کرده است.
شاعر آینه‌ها: بررسی سبک هندی و شعر بیدل را انتشارات آگاه منتشر کرده است.
درباره نویسنده: محمدرضا شفیعی کدکنی (-1318)، نویسنده، پژوهشگر ادبی و شاعر ایرانی.
رتبه گودریدز: 12/4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده