کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکا | ارباب حلقه ها جلد 1: یاران حلقه شومیز
ارباب حلقه ها جلد 1: یاران حلقه شومیز شابک: 97896543341169 804 صفحه 688 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز ارباب حلقه یاران حلقه شومیز جی. آر. آر. تالکین رضا علیزاده علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

2,800,000 ریال 3,500,000 ریال

ناشر: روزنه

چاپ یازدهم

ارباب حلقه‌ها-1 : یاران حلقه
نخستین جلد از ارباب حلقه‌ها- سه‌گانه مشهور حماسی‌فانتزیِ جی. آر. آر تالکین- که از آثار کلاسیک ژانر حماسی‌فانتزی محسوب می‌شود و یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین رمان‌های کودکان و نوجوانان است.
داستان یاران حلقه در سرزمین میانه که جغرافیای خیالی ساخته و پرداخته تخیل تالکین است اتفاق می‌افتد. این رمان آغاز حماسه‌ای پر ماجراست که مقدمه آن در رمان قبلی تالکین با عنوان هابیت چیده شده است. در رمان هابیت بیلبو بگینز وقتی به همراه گاندولفِ جادوگر و یارانش به نبرد با اژدها می‌رود حلقه‌ای را به چنگ می‌آورد که آن حلقه در واقع سرآغاز سه‌گانه ارباب حلقه‌ها را رقم می‌زند.
یاران حلقه که جلد اول این سه‌گانه است با جشن 111 سالگی بیلبو آغاز می‌شود. بیلبو حلقه را به هابیت جوان – فرودو بگینز – انتقال می‌دهد، اما در این حلقه نیرویی مرگبار و خطرناک است و حلقه اگر به دست صاحب اولیه‌اش که سارون نام دارد بیفتد سرزمین میانه به خشم و عذاب او گرفتار خواهد شد. حلقه باید نابود شود اما این نابودی فقط در مکانی به نام موردور امکانپذیر است و رفتن به موردور نیز یعنی رفتن به کام سارون که در پی بازپس گرفتن حلقه است. سفر خطرناکی است، اما باید انجام شود و گاندولفِ جادوگر فرودو بگینز را راهی این سفر پر از حادثه و ماجرا می‌کند. یاران حلقه ماجرای این سفر مهیج است.
یاران حلقه با ترجمه رضا علیزاده در انتشارات روزنه منتشر شده است.
درباره نویسنده: جان رونالد روئل تالکین (جی. آر. آر تالکین) (1973 – 1892)، نویسنده، شاعر، زبان‌شناس و استاد دانشگاه بریتانیایی.

ادامه keyboard_arrow_down