کتاب | علوم انسانی | دین | زندگی معنوی | پیامبر
پیامبر شابک: 9789646176348 120 صفحه 348 گرم قطع: خشتی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 2000 پیامبر جبران خلیل جبران حسین الهی قمشه ای علوم انسانی دین زندگی معنوی

1,480,000 ریال 1,850,000 ریال

ناشر: روزنه

چاپ سی‌ام

پیامبر
عرفان، دین، فلسفه، اخلاق، عشق، سفر و سیر و سلوک درونی، شناخت خود و رسیدن به کمال مطلوب؛ اینها همه مفاهیم و مضامینی هستند که در شعرهای منثور کتاب پیامبر جبران خلیل جبران در هم تنیده شده‌اند. جبران خلیل جبران در این کتاب در قالب 26 شعر منثور خواننده را به سیر و سلوکی عارفانه می‌برد. پیامبر سفری است به درون و جست‌وجویی برای دستیابی به کمال مطلوب به یاری پیری فرزانه که در این سفر راهنمای مسافران است.
پیامبر یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین آثار ادبیات جهان است؛ کتابی که تا کنون به بیش از پنجاه زبان ترجمه شده است. گفته می‌شود که در عالم هنر گروه بیتلز و در عالم سیاست ایندیرا گاندی و جان اف. کندی از این کتاب تأثیر گرفته‌اند.
شخصیت کتاب پیامبر مردی خردمند به نام المصطفی است. او دوازده سال است که در جزیره‌ای خیالی در تبعید به سر می‌برد و منتظر است کشتی‌ای بیاید و او را به میهنش بازگرداند. المصطفی برخوردار از حکمتی است و مردم جزیره از او می‌خواهند این حکمت را با آنها در میان بگذارد. شعرهای منثور کتاب پیامبر شرح این حکمت از زبان شخصیت این کتاب‌اند. حکمتی که محتوای آن را مضامینی چون عشق و اخلاقیات می‌سازد و راهی است به سوی رسیدن به کمال مطلوب.
پیامبر را تا کنون مترجمان مختلفی به فارسی ترجمه و ناشران مختلفی در ایران منتشر کرده‌اند.
ترجمه حسین الهی قمشه‌ای از پیامبر در انتشارات روزنه منتشر شده است.
درباره نویسنده: جبران خلیل جبران (1931- 1883) ، شاعر، نویسنده و نقاش لبنانی-آمریکایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم