کتاب | علوم انسانی | ادبیات | نمایشنامه و فیلم نامه | آوازهای ننه آرسو
آوازهای ننه آرسو شابک: 9645512514 140 صفحه 181 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2000 آوازهای آرسو بهرام بیضایی علوم انسانی ادبیات نمایشنامه و فیلم نامه

600,000 ریال 800,000 ریال

ناشر: روشنگران و مطالعات زنان

چاپ دهم

آوازهای ننه آرسو
فیلمنامه‌ای پلیسی – جنایی از بهرام بیضائی. «آوازهای ننه آرسو» فیلمنامه‌ای است که داستان آن در شهری ساحلی در گیلان اتفاق می‌افتد. بیضائی در این فیلمنامه قاچاق خاویار و عتیقه را دستمایه خلق ماجرایی پلیسی – جنایی قرار داده است. ماجرا با پیدا شدن یک جسد و یک پیکر نیمه‌جان آغاز می‌شود. جسد متعلق به یک مأمور پلیس به نام استوار درفکی است که شب وقتی برای گشت‌زنی به دریا رفته بوده کشته شده است و پیکر نیمه‌جان هم پیکر مردی است به نام کوچ آقا ساحلی که پسر ننه آرسو است و او را در حالی از دریا گرفته‌اند که سلاح استوار درفکی را در جیب دارد و زبانش بند آمده است. ماهیگیران نیز لب فرو بسته‌اند و حرفی نمی‌زنند. ستوان پوریا، که رییس پاسگاه است، و همسرش گیلان، که باستان‌شناسی خوانده و در جستجوی کاری در دانشگاه لاهیجان است، در تلاش‌اند که سرنخی در این باره به دست آورند و گره از معمای قتل ستوان درفکی و ماجرای کوچ آقا بگشایند. اینجاست که پای کشتی روسی و گلبان و ماهیگیرانی مرموز به میان می‌آید و سرنخی که به دست می‌آید نشان از آن دارد که ماجرا به قاچاق خاویار و نیز خروج صورتک‌هایی باستانی از کشور باز می‌گردد. بر اساس این فیلمنامه علی ژکان در سال 1374 فیلم «سایه به سایه» را ساخته است.
«آوازهای ننه آرسو» در انتشارات روشنگران و مطالعات زنان منتشر شده است.
درباره نویسنده: بهرام بیضائی (- 1317)، کارگردان تئاتر و سینما، نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس، تدوین‌گر، پژوهشگر، مقاله‌نویس، داستان‌نویس، مترجم و شاعر ایرانی.
رتبه گودریدز: 3/12 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down