کتاب | علوم انسانی | زندگینامه و سفرنامه | سفرنامه | خانم! فردا کوچ است
خانم! فردا کوچ است شابک: 9786226194013 200 صفحه 133 گرم قطع: جيبی نوع جلد: شوميز تیراژ: 100 خانم! فردا رسول جعفریان کیانوش کیانی علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه سفرنامه

892,500 ریال 1,190,000 ریال

ناشر: اطراف

چاپ هشتم

خانم! فردا کوچ است
«دوتا کوه چنان نزدیک هم شده بودند، انگار می‌خواستند به گوش همدیگر حرف بزنند، این زوار فضولی کرده از میان این دو کوه رد می‌شدند، نمی‌گذاشتند که حرف این‌ها تمام بشود...»
آنچه آمد سطرهایی بود از سفرنامه سکینه سلطان، ملقب به وقارالدوله؛ زنی از زنان ناصرالدین شاه قاجار که چهار سال بعد از ترور و کشته شدن او به دست میرزا رضای کرمانی، راهی مکه و عتبات می‌شود. کتاب خانم! فردا کوچ است روایت جذاب و خواندنی او از این سفر است. روایتی که آمیخته به نگاهی دقیق و تیزبینانه به جزئیات است و این ویژگی باعث شده که سفرنامه او از شرح سفر و نقلِ صِرفِ از جایی به جایی رفتن و توصیف کلی شهرها و اماکن فراتر برود و به روایتی شیرین و جذاب از ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و آداب و رسوم ایران عصر قاجار و نیز سرزمین‌های دیگری که وقارالدوله در این سفر می‌بیند تبدیل شود. سفرنامه وقارالدوله، چنانکه در بخشی از یادداشت کیانوش کیانی هفت‌لنگ بر این کتاب اشاره شده، نثری ساده و روان و به دور از پیچیدگی دارد و «توجه به اماکن جغرافیایی و تاریخی مذهبی، توجه به آداب و رسوم و مسائل فرهنگی مردم مناطق مختلف، وضعیت راه‌ها و حمل و نقل، داد و ستد، نوع غذا و معیشت مردم، خلعت دادن مهتران به کهتران» از جمله نکاتی است که از خلال این سفرنامه می‌توان دریافت.
خانم! فردا کوچ است با ویرایش و تدوین زهرا صالحی‌زاده در مجموعه سفرنامه‌های قدیمی زنان نشر اطراف منتشر شده و سومین کتاب این مجموعه است.

ادامه keyboard_arrow_down