کتاب | علوم انسانی | دین | اساطیر | شناخت اساطیر ایران
شناخت اساطیر ایران شابک: 9789646194069 216 صفحه 289 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 شناخت اساطیر ایران جان هینلز ژاله آموزگار احمد تفضلی علوم انسانی دین اساطیر

748,000 ریال 880,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ بیست و ششم

شناخت اساطیر ایران
شرحِ جامعِ اسطوره‌های ایران و عناصر اصلی برسازنده این اسطوره‌ها. جان هینلز در کتاب شناخت اساطیر ایران به زبانی ساده و قابل فهم برای مخاطبان غیرمتخصص اما علاقه‌مند به شناخت اسطوره‌های ایران، به معرفی این اسطوره‌ها و تفسیر آنها پرداخته است. هینلز در این کتاب همچنین به رابطه میان اسطوره و تاریخ پرداخته است. کتاب در بخش مقدمه طرحی کلی از تاریخ ایران به دست می‌دهد و از منابع اسطوره‌ها و طبیعت اسطوره سخن می‌گوید و آنگاه در بخشهای بعدی به بحث از اسطوره‌های ایرانی و مفاهیم و شخصیتهای این اسطوره‌ها می‌پردازد و آنها را معرفی می‌کند و از نسبت اسطوره و تاریخ سخن می‌گوید.
شناخت اساطیر ایران از مقدمه و دوازده بخش تشکیل شده است به نامهای: «اساطیر ایران باستان»، «خدایان مرتبط با آیینهای دینی»، «قهرمانان ایزدی»، «اساطیر زردشتی»، «نیروهای شر»، «کیش زروانی، بدعتی در دین زردشتی»، «اساطیر کیش مهر»، «اسطوره و پیامبر»، «اسطوره و شاه»، «اسطوره و تاریخ»، «اسطوره، مناسک و نمادپردازی»، «نتیجه‌گیری: اسطوره و ایمان».
خدایان باستانی، ستیز میان خدایان و دیوان در اساطیر زردشتی، اسطوره‌های پایان جهان، اسطوره و تفسیر تاریخ، بازسازی تاریخ بنا بر اسطوره، مراسم مربوط به درگذشتگان و مفهوم اسطوره و مناسک از جمله موضوعاتی است که در این کتاب از آنها سخن رفته است.
کتاب با تصاویری مرتبط با موضوعاتی که در آن مطرح شده همراه است.
کتاب شناخت اساطیر ایران با ترجمه ژاله آموزگار و احمد تفضلی و مقدمه مترجمان در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: جان هینلز (2018 – 1941) پژوهشگر ادیان تطبیقی و اسطوره‌پژوه اهل بریتانیا.
رتبه گودریدز:3/88 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم