کتاب | علوم انسانی | فلسفه | تاریخ | تاریخ فلسفه ی راتلج جلد 5
تاریخ فلسفه ی راتلج جلد 5 شابک: 9786002295804 672 صفحه 672 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 500 تاریخ فلسفه راتلج گروه نویسندگان حسن مرتضوی علوم انسانی فلسفه تاریخ

5,525,000 ریال 6,500,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ هفتم

تاریخ فلسفه‌ی راتلج – جلد پنجم: فلسفه‌ی بریتانیایی و عصر روشنگری
«تاریخ فلسفه‌ی راتلج» مجموعه‌ای است که در آن به تاریخ تحولات فلسفی غرب از آغاز، یعنی دوره پیش از میلاد، تا روزگار معاصر پرداخته شده است. در این مجموعه هم از جریانهای فلسفی مهم و تأثیرگذار و فلاسفه بزرگ سخن رفته است و هم از جریانها و فلاسفه حاشیه‌ای‌تر. چگونگی شکل‌گیری و افول یک جریان فلسفی و نیز نحوه پدید آمدن تفکرات و استدالالات فلسفی در طول تاریخ و بررسی نسبت فلسفه هر دوره با علم و فرهنگ همان دوره از موضوعاتی است که در این مجموعه به آن پرداخته شده است.
جلد پنجم «تاریخ فلسفه‌ی راتلج» با عنوان «فلسفه‌ی بریتانیایی و عصر روشنگری» به تاریخ فلسفه در اواخر قرن هفدهم و سراسر قرن هجدهم، دوره موسوم به «عصر روشنگری»، اختصاص دارد.
ویراستار این مجلد استورات براون است و مقالات آن عبارتند از: «لرد هربرت چربوری و افلاطونیان کمبریج» نوشته سارا هاتُن، «علم و فلسفه‌ی بریتانیایی: بویل و نیوتن» نوشته جی. راجرز، «لاک: دانش و محدودیت‌هایش» نوشته یان تیپتون، «نظریه‌ی سیاسی لاک» نوشته یان هریس، «جورج برکلی» نوشته دیوید برمن، «هیوم و فهم بشری» نوشته آن یاپ یاکوبسون، «هیوم: فلسفه‌ی اخلاق و سیاست» نوشته روزالیند هورستهاوس، «اخلاق‌گرایان قرن هجدهم بریتانیا شافتسبری، باتلر و پرایس» نوشته دیوید مک‌ناوتن، «روشنگری فرانسوی بخش نخست: علم، مادی‌گرایی و جبرگرایی» نوشته پتر یماک، «روشنگری فرانسوی بخش دوم: دئیسم، اخلاقیات و سیاست» نوشته پتر یماک، «روشنگری اسکاتلندی» نوشته ام. استیوارت، «روشنگری آلمانی و فلسفه‌ی بریتانیایی» نوشته مانفرد کوون، «جامباتیستو ویکو» نوشته آنتونیو پرز – راموس و «روسو و برک» نوشته یان هریس.
جلد پنجم «تاریخ فلسفه‌ی راتلج» با ترجمه علی معظمی در نشر چشمه منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down