کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ ایران | تاریخ هرودوت 2 جلدی
تاریخ هرودوت 2 جلدی شابک: 9789643315504 1734 صفحه 2244 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 440 تاریخ هرودوت جلدی هرودوت مرتضی ثاقب فر علوم انسانی تاریخ تاریخ ایران

11,475,000 ریال 13,500,000 ریال

ناشر: اساطیر

چاپ پنجم

تاریخ هرودوت
قدیمی‌ترین منبع درباره تاریخ ایران باستان در دوره هخامنشیان و نیز قدیمی‌ترین تاریخ مکتوب جهان که تا کنون کشف شده است؛ هرودوت، مورخ یونانی، که او را پدر تاریخ‌نویسی نامیده‌اند، در قسمتی از این کتاب رویدادهای ایران در دوره هخامنشیان را نوشته است. کوروش کبیر، کمبوجیه یکم، داریوش کبیر و خشایارشا شاهان ایرانی‌ای هستند که شرح زندگی‌شان در تاریخ هرودوت آمده است. همچنین قسمت زیادی از این کتاب به جنگهای ایران و یونان اختصاص دارد.
روایت هرودوت از تاریخ ملل قدیم و از جمله جنگهای ایران و یونان اگرچه بعدها به لحاظ رعایت نکردن جانب انصاف و اصل بی‌طرفی در نقل وقایع تاریخی مورد انتقاد برخی تاریخ‌نگاران و پژوهشگران ایرانی قرار گرفته است، اما تاریخ هرودوت به لحاظ قدمت و اینکه نخستین نمونه به جا مانده از تاریخ‌نگاری است اهمیت دارد. این کتاب در حدود سال 440 پیش از میلاد نوشته شده است. در تاریخ هرودوت برای نخستین بار به آداب و رسوم اقوام و ملیت‌های گوناگون دنیا پرداخته شده است.
شکل فعلی این کتاب از 9 بخش تشکیل شده است. بخشهای اول تا سوم تاریخ هرودوت درباره آسیای صغیر، مصر، بین‌النهرین، ایران، سوریه و سرزمین‌های مجاور آن است. در بخش چهارم به سکاها پرداخته شده و بخشهای پنجم تا نهم درباره جنگهای ایران و یونان است.
در این کتاب از پهلوانان اساطیری نیز سخن گفته شده و کتاب از دوران این پهلوانان آغاز می‌شود. تاریخ هرودوت با ترجمه مرتضی ثاقب‌فر در دو جلد در انتشارات اساطیر منتشر شده است.
درباره نویسنده: هرودوت (حدود 484 تا 425 پیش از میلاد)، مورخ یونانی.

ادامه keyboard_arrow_down