کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات فرانسه | خانواده تیبو 4 جلدی
خانواده تیبو 4 جلدی شابک: 9789644480690 2400 صفحه 3143 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 3000 خانواده تیبو جلدی روژه مارتن دوگار ابوالحسن نجفی علوم انسانی ادبیات ادبیات فرانسه

10,000,000 ریال 12,500,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ یازدهم

خانواده تیبو
داستان یک خانواده و دو برادر در متن دوره‌ای پرتلاطم از تاریخ اروپا. «خانواده تیبو» رمانی است با ساختاری کلاسیک؛ رمانی که گروهی آن را بزرگترین رمان قرن بیستم دانسته‌اند. روژه مارتن دوگار در این رمان داستان خانواده‌ای کاتولیک از طبقه ممتاز و بانفوذ را روایت می‌کند و به تدریج ماجراهای این خانواده را به حوادث تاریخیِ سالهای آغازین قرن بیستم نظیر جنگ جهانی اول پیوند می‌زند. رمان با نشان دادن تقابلی میان ژاک، پسرِ کوچکتر خانواده تیبو، با پدرش آغاز می‌شود و نیز تقابل میان خانواده تیبو و خانواده فونتانن که اولی کاتولیک و دومی پروتستان‌اند و پسران این خانواده با هم از خانه‌هاشان فرار کرده‌اند. ژاک، برخلاف برادرش آنتوان، طبعی سرکش و عصیانگر دارد و مقررات اخلاقی سختگیرانه پدر و قراردادها و عرف اجتماعی را برنمی‌تابد و می‌خواهد از قید این قراردادها رها شود. تقابل ژاک و آنتوان نیز یکی از تقابل‌های اساسی رمان «خانواده تیبو» است. آنتوان محافظه‌کار است و در پیِ شکستن قالبی که در آن شکل گرفته نیست. رمان تکوین شخصیت این دو برادر را در هشت کتاب و در متن رویدادهای تاریخی اروپای آغاز قرن بیستم به تصویر می‌کشد. عنوانهای هر یک از هشت کتابِ تشکیل‌دهنده این رمان عبارتند از: «دفترچه خاکستری»، «ندامتگاه»، «فصل گرم»، «طبابت»، «سورلینا»، «مرگ پدر»، «تابستان 1914» و «سرانجام»
«خانواده تیبو» با ترجمه و مقدمه ابوالحسن نجفی و همراه با نوشته‌ای از آلبر کامو به ترجمه منوچهر بدیعی، در چهار جلد در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
درباره نویسنده: روژه مارتن دوگار (1958 – 1881)، داستان‌نویس فرانسوی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1937 میلادی.
رتبه گودریدز: 4/24 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده