کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | نقد ادبی | تاریخ نقد جدید جلد دوم
تاریخ نقد جدید جلد دوم شابک: 9789644480027 564 صفحه 983 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 550 تاریخ جدید رنه ولک سعید ارباب شیرانی علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

2,337,500 ریال 2,750,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ پنجم

تاریخ نقد جدید – جلد دوم
مجموعه «تاریخ نقد جدید» روایتی جامع، روش‌مند و جزئی‌نگرانه از تاریخ نقد ادبی جدید و چگونگی پیدایش جریانها و نظریه‌ها و مکاتب مختلف نقد ادبی از اواسط قرن هجدهم تا نیمه نخست قرن بیستم است. رنه ولک در این مجموعه به شیوه‌ای آکادمیک نقد ادبی جدید را در چشم‌اندازی تاریخی شرح داده است. ولک نقد ادبی را نه فقط محدود به نقد عملی و داوری در باب آثار ادبی، بلکه عرصه‌ای فراخ‌تر دیده و به نظریه ادبی و مباحث نظری و زیبایی‌شناختی در باب چیستی ادبیات نیز پرداخته است. او همچنین در این کتاب نقد ادبی را در ارتباط با دیگر فعالیتهای بشری و به ویژه فلسفه دیده است. انتخاب اواسط قرن هجدهم به عنوان مبداء این تاریخ‌نگاری، چنانکه خود ولک در پیشگفتار این مجموعه توضیح می‌دهد، پرداختن به آن بخش از تاریخ نقد ادبی است که به وضع کنونی ما روشنی می‌بخشد و آن را تفسیر می‌کند.
جلد دوم مجموعه «تاریخ نقد جدید» درباره رمانتیسم و نویسندگان و شاعران و متفکران مطرح این مکتب است. این مجلد شامل مقدمه و دوازده فصل است به نامهای: «فریدریش شلگل»، «اوگوست ویلهلم شلگل»، «نسل نخست رمانتیکهای آلمان: شلینگ، نووالیس، واکنرودر و تیک، ژان پل»، «از جفری تا شلی»، «وردزورت»، «کولریج»، «هزلت، لم، کیتس»، «مادام دوستال و شاتو بریان»، «استاندال و هوگو»، «منتقدان ایتالیایی»، «نسل دوم رمانتیکهای آلمانی: گورّس، برادران گریم، آرنیم و کلایست، آدام مولّر» و «فیلسوفان آلمانی: زولگر، شلایرماخر، شوپنهاور، هگل».
جلد دوم کتاب «تاریخ نقد جدید» با ترجمه سعید ارباب‌شیرانی در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
درباره نویسنده: رنه ولک (1995 – 1903)، مورخ و منتقد ادبی چک – امریکایی.

ادامه keyboard_arrow_down