کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | نقد ادبی | تاریخ نقد جدید جلد سوم
تاریخ نقد جدید جلد سوم شابک: 9789644480034 512 صفحه 914 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 550 تاریخ جدید رنه ولک سعید ارباب شیرانی علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

2,337,500 ریال 2,750,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ ششم

تاریخ نقد جدید – جلد سوم
مجموعه «تاریخ نقد جدید» روایتی جامع، روش‌مند و جزئی‌نگرانه از تاریخ نقد ادبی جدید و چگونگی پیدایش جریانها و نظریه‌ها و مکاتب مختلف نقد ادبی از اواسط قرن هجدهم تا نیمه نخست قرن بیستم است. رنه ولک در این مجموعه به شیوه‌ای آکادمیک نقد ادبی جدید را در چشم‌اندازی تاریخی شرح داده است. ولک نقد ادبی را نه فقط محدود به نقد عملی و داوری در باب آثار ادبی، بلکه عرصه‌ای فراخ‌تر دیده و به نظریه ادبی و مباحث نظری و زیبایی‌شناختی در باب چیستی ادبیات نیز پرداخته است. او همچنین در این کتاب نقد ادبی را در ارتباط با دیگر فعالیتهای بشری و به ویژه فلسفه دیده است.
موضوع جلد سوم کتاب «تاریخ نقد جدید» نقد ادبی در قرن نوزدهم است. ولک در این مجلد تاریخ نقد ادبی را از فرانسه تا انگلستان و امریکا و آلمان و روسیه قرنِ نوزدهم پی گرفته است. کتاب شامل مقدمه و هفت فصل است به نامهای: «نقد در فرانسه پیش از 1850»، «سنت بُو»، «نقد در ایتالیا از اسکالوینی تا تِنکا»، «نقد در انگلستان: تامس کارلایل، تامس دِکوئینسی، لی هانت، تامس ببینگتن، جان استوارات میل، جان راسکین»، «نقد در ایالات متحد: ادگار الن پو، رالف والدو امرسن، استعلائیان دیگر»، «منتقدان آلمان از گریلپارتسر تا مارکس و انگلس: از گریلپارتسر تا بورنه، هاینرش هاینه، آلمان جوان، گئورگ گوتفرید گروینوس، هگلیان، فریدریش هبل، آرنولد روگه، مارکس و انگلس» و «نقد در روسیه: ویساریون بلینسکی».
جلد سوم «تاریخ نقد جدید» با ترجمه سعید ارباب‌شیرانی در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
درباره نویسنده: رنه ولک (1995 – 1903)، مورخ و منتقد ادبی چک – امریکایی.

ادامه keyboard_arrow_down