کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | نقد ادبی | تاریخ نقد جدید جلد چهارم بخش اول
تاریخ نقد جدید جلد چهارم بخش اول 448 صفحه 816 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 550 تاریخ جدید چهارم رنه ولک سعید ارباب شیرانی علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

1,800,000 ریال 2,250,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ چهارم

تاریخ نقد جدید – جلد چهارم (بخش اول)
مجموعه «تاریخ نقد جدید» روایتی جامع، روش‌مند و جزئی‌نگرانه از تاریخ نقد ادبی جدید و چگونگی پیدایش جریانها و نظریه‌ها و مکاتب مختلف نقد ادبی از اواسط قرن هجدهم تا نیمه نخست قرن بیستم است. رنه ولک در این مجموعه به شیوه‌ای آکادمیک نقد ادبی جدید را در چشم‌اندازی تاریخی شرح داده است. ولک نقد ادبی را نه فقط محدود به نقد عملی و داوری در باب آثار ادبی، بلکه عرصه‌ای فراخ‌تر دیده و به نظریه ادبی و مباحث نظری و زیبایی‌شناختی در باب چیستی ادبیات نیز پرداخته است. او همچنین در این کتاب نقد ادبی را در ارتباط با دیگر فعالیتهای بشری و به ویژه فلسفه دیده است.
در بخش اول از جلد چهارم «تاریخ نقد جدید»، در ادامه مباحث مطرح‌شده در جلدهای دوم و سوم، به نقد ادبی در قرن نوزدهم پرداخته شده است. این مجلد در ده فصل تنظیم شده که عبارتند از: «نقد در فرانسه: رئالیستی، ناتورالیستی، امپرسیونیستی (انوره دو بالزاک، گوستاو فلوبر، گی دو موپاسان، امیل زولا، ژول لومتر، آناتول فرانس)»، «ایپولیت تن»، «تاریخ ادبی فرانسه (فردینان برونتیر، گوستاو لانسون)»، «منتقدان کهتر فرانسه (ژول باربی دورویی، ادمون شرر، امیل مونتگو، پل بورژه، امیل انکن)»، «فرانچسکو د سانکتیس»، «نقد در ایتالیا پس از د سانکتیس»، «نقد در انگلستان: مورخان و نظریه‌پردازان»، «متیو آرنولد، والتر بجت، لزلی استیون»، «نقد در امریکا (والت ویتمن، جیمز راسل لوئل، ویلیام دین هاولز)» و «هنری جیمز».
بخش اول از جلد چهارم «تاریخ نقد جدید» با ترجمه سعید ارباب‌شیرانی در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
درباره نویسنده: رنه ولک (1995 – 1903)، مورخ و منتقد ادبی چک – امریکایی.
رتبه گودریدز: 4/67 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down