کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ ایران | تاریخ طبری 16 جلدی
تاریخ طبری 16 جلدی شابک: 9789643311995 6974 صفحه 13460 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 تاریخ طبری جلدی محمد بن جریر طبری ابوالقاسم پاینده علوم انسانی تاریخ تاریخ ایران

48,450,000 ریال 57,000,000 ریال

ناشر: اساطیر

چاپ سیزدهم

تاریخ طبری یا تاریخ الرسل والملوک
روایتی از تاریخ جهان از ابتدای خلقت تا سال 302 هجری؛ ابوجعفر محمدبن جریر طبری در این کتاب وقایع جهان را به طور مفصل و به ترتیب زمانی مکتوب کرده است. تاریخ طبری یا تاریخ الرسل و الملوک نخستین تاریخ کامل نوشته شده به زبان عربی است. طبری در این کتاب در نقل وقایع تاریخی نه فقط به یک روایت که به روایت‌های مختلف از آن وقایع ارجاع می‌دهد. این کتاب از مراجع و منابع مهم در تاریخ‌نگاری محسوب می‌شود.
تاریخ طبری با روایت آفرینش و خلقت انسان آغاز می‌شود و با نقل وقایع سال‌ 302 هجری به پایان می‌رسد.
تاریخ ایران باستان، تاریخ اسلام و داستان زندگی پیامبران از جمله مطالبی است که در تاریخ طبری می‌خوانید.
ترجمه فارسی این کتاب با عنوان تاریخ طبری یا تاریخ الرسل و الملوک در شانزده جلد و با ترجمه ابولقاسم پاینده در انتشارات اساطیر منتشر شده است. جلد شانزدهم این کتاب شامل دو افزوده است. یکی از این افزوده‌ها ادامه‌ای است که عریب‌بن سعد قرطبی بر تاریخ طبری نوشته و روایت طبری را تا نقل وقایع سال 320 هجری ادامه داده. نوشته قرطبی با عنوان «دنباله تاریخ طبری» و با ترجمه ابوالقاسم پاینده در جلد شانزدهم تاریخ طبری آمده است. بخش دیگر این مجلد «احوال و آثار طبری» است به قلم علی‌اکبر شهابی.
درباره نویسنده: ابوجعفر محمد بن جریر بن یزید بن کثیر بن غالب طبری مشهور به جریر طبری (ه.ش301-218)، مورخ، مفسر و عالم ایرانی قرن سوم هجری و مشهور به پدر علم و تاریخ و تفسیر.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده