کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ ایران | روزگاران
روزگاران شابک: 9789643726492 1016 صفحه 1330 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1650 روزگاران عبدالحسین‏ زرین‏ کوب‏ علوم انسانی تاریخ تاریخ ایران

7,600,000 ریال 9,500,000 ریال

ناشر: سخن

چاپ بیست و یکم

روزگاران: تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی
تاریخ ایران به روایت دکتر عبدالحسین زرین‌کوب. زرین‌کوب در کتاب «روزگاران: تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی»، ضمن روایت فشرده‌ای از تاریخ ایران، از گذشته دور و عصر باستان تا پایان عصر پهلوی، تحلیل و تفسیر خود از رویدادهای تاریخی را نیز بیان کرده است. بنابراین، کتاب اگرچه مروری فشرده بر گستره‌ای وسیع از تاریخ ایران است، اما این مرور، چنانکه زرین‌کوب در مقدمه کتاب توضیح داده است، «سرسری و شتابکارانه نیست». زرین‌کوب در این مقدمه، در توضیح رویکرد و شیوه خود در مرور تاریخ ایران در این کتاب، می‌نویسد: «رویدادها به اجمال در بیان می‌آید اما بیان در حدّ ممکن از تأمل خالی نیست. فرمانروایان از یاد رفته با خودکامگی‌ها، شکست‌ها و پیروزیهایشان درین نگرش در پی هم از پیش چشم عبور می‌کنند و درین عبور رستخیزگونه – که مرور بر تاریخ است – سعی می‌شود تا کارهاشان تفسیر شود، خطّ سیر کردارهاشان دنبال گردد و نقش آنها در تمدن و فرهنگ ایران که جز به‌ندرت و آن نیز غالباً به‌طور ناخواسته، سازنده هم نیست ارزیابی گردد. در نقل رویدادها، چون مجال بیان محدودست اینجا به همان اندازه که تفسیر آنها را ممکن سازد و معنی و جهت سیر تاریخ ایران را بازنماید می‌بایست بسنده کرد و در تفسیر آنها هم آنچه را در این مجال محدود، بیان کردنی نیست حوصله خواننده نکته‌یاب از سفیدیهای واقع در فاصله سطرها می‌بایست به درستی درک کند.»
کتاب «روزگاران: تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی» در انتشارات سخن منتشر شده است.
درباره نویسنده: دکتر عبدالحسین زرین‌کوب (1378 – 1301)، ادیب، تاریخ‌نگار، منتقد ادبی، پژوهشگر، مقاله‌نویس، مترجم و شاعر ایرانی.
رتبه گودریدز: 13/4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down