کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ ایران | انقلاب ایران
انقلاب ایران شابک: 9789643315283 448 صفحه 1621 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 550 انقلاب ایران ادوارد براون احمد پژوه علوم انسانی تاریخ تاریخ ایران

5,780,000 ریال 6,800,000 ریال

ناشر: اساطیر

چاپ سوم

انقلاب ایران
انقلاب مشروطه از رویدادهای تأثیرگذار تاریخ ایران است، به نحوی که چه بسا بتوان ایران معاصر را برآمده از این انقلاب دانست. با انقلاب مشروطه مفاهیم تازه‌ای وارد زندگی مردم ایران شد؛ مفاهیمی نظیر مجلس، قانون، حضور فعال مردم در عرصه سیاست و اجتماع و مطالبات سیاسی و اجتماعی از حکومت.
ادبیات سیاسی و اجتماعی نیز با انقلاب مشروطه و همگام با تحول‌خواهی‌ای که به این انقلاب منجر شد پدید آمد و جای ادبیات درباری را گرفت و شعر و ادبیات از دربارها به میان مردم کوچه و بازار آمد.
درباره انقلاب مشروطه کتاب زیاد نوشته شده و روایت‌ها و پژوهشهای گوناگونی از این انقلاب و درباره آن به صورت کتاب منتشر شده است. انقلاب ایران نوشته ادوارد براون از جمله این کتاب‌هاست. براون در این کتاب روایت خود از انقلاب مشروطه را ارائه داده و به نقاط عطف و عوامل و رویدادهایی پرداخته که به اعتقاد او و بر اساس پژوهش‌ها و یافته‌ها و اطلاعات‌اش عوامل مهم و تأثیرگذار در شکل‌گیری انقلاب مشروطه ایران بوده‌اند.
کتاب انقلاب ایران از یازده فصل تشکیل شده است. تأثیر اندیشه‌های سیدجمال‌الدین اسدآبادی بر انقلاب مشروطه، ماجرای تحریم تنباکو و تأثیر آن بر این انقلاب، قضیه به توپ بستن مجلس به فرمان محمدعلی‌شاه، ترور ناصرالدین‌شاه و مبارزات مردم تبریز در جریان انقلاب مشروطه از جمله موضوعاتی است که ادوارد براون در کتاب انقلاب ایران به آنها پرداخته است.
این کتاب با ترجمه و حواشی احمد پژوه در انتشارات اساطیر منتشر شده است.
درباره نویسنده: ادوارد گرانویل براون (1926-1862)، خاورشناس و ایران‌شناس بریتانیایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده