کتاب | مرجع | مرجع | دانشنامه | دایره المعارف لاروس 5: کیهان
دایره المعارف لاروس 5: کیهان شابک: 9789648637403 80 صفحه 335 گرم قطع: خشتی نوع جلد: گالينگور دایره المعارف لاروس کیهان گروهی از نویسندگان علی صالحی راد مرجع مرجع دانشنامه

306,000 ریال 360,000 ریال

ناشر: فرهنگ معاصر

چاپ سوم

دایره‌المعارف لاروس: کیهان
«دایره‌المعارف کودک و نوجوان لاروس» مجموعه‌ای است وابسته به دانشنامه مشهور فرانسوی لاروس، که از دانشنامه‌های معتبر جهان است. در مجموعه کتاب‌های «دایره‌المعارف کودک و نوجوان لاروس» موضوعات و پدیده‌های مختلف و متنوع علمی مربوط به جهان و انسان و انواع جانواران و طبیعت و گونه‌های گیاهی، همراه با تصویر و به زبانی ساده و با عباراتی کوتاه و جاهایی هم در قالب پرسش و پاسخ، برای کودکان و نوجوانان توضیح داده شده است.
انتشارات فرهنگ معاصر چندی است که با همکاری گروهی از مترجمان در حال ترجمه و انتشار این مجموعه در ایران و به زبان فارسی است.
«کیهان» از جمله کتاب‌هایی است که از مجموعه «دایره‌المعارف کودک و نوجوان لاروس» در انتشارات فرهنگ معاصر منتشر شده است. این کتاب حاوی اطلاعاتی همراه با تصویر درباره کره زمین و فضا و کهکشان و سیارات و ستاره‌ها است. کودکان و نوجوانان با مطالعه این کتاب به اطلاعاتی در زمینه پیدایش زمین و سیاره‌ها و ستاره‌ها و کهکشان‌ها دست می‌یابند. چگونگی به وجود آمدن فصل‌ها و انفجار بزرگ و فضانوردی و موجودات فضایی از جمله موضوعاتی است که در این کتاب از آن‌ها سخن رفته است.
کتاب شامل چهار بخش است به نام‌های: «سیاره ما»، «منظومه شمسی»، «ستاره‌ها و کهکشان‌ها» و «کاوش در فضا». بعضی مباحثی که در این فصل‌های چهارگانه به آن‌ها پرداخته شده عبارتند از: گِردیِ زمین، چرخش زمین به دور خود، آب و هوای زمین، چرخش سیارات به دور خورشید، سیاره‌های سنگی، سیاره‌های گازی، مشاهده آسمان، زندگی ستاره‌ها، راه شیری، نخستین سفرهای فضایی، کاوشگرها و زندگی در فضا.
کتاب «کیهان» با ترجمه محمدرضا پارسایار منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down